نسخه چاپی

واكنش طالبان افغان به اظهارات اشتون كارتر در كابل

طالبان افغانستان در واكنش به سفر وزیر دفاع آمریكا به كابل اعلام كرد كه رهبران آمریكا از رهبران سابق این كشور درس بگیرند و جنگ افغانستان تا زمان خروج كامل نیروهای خارجی ادامه خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، طالبان افغان در واکنش به سفر غیر منتظره و اظهارات «اشتون کارتر» به کابل، نوشت که رهبران آمریکا باید این حقیقت را بپذیرند که به اشغال افغانستان پایان دهند.

در بیانیه طالبان افغان آمده است که جنگ افغانستان تا زمان کامل خروج نیروهای خارجی از این کشور ادامه خواهد داشت.

براساس بیانیه منتشر شده طالبان افغان، رهبران آمریکا از جمله وزیر دفاع این کشور باید از رهبران پیشین آمریکا درس بگیرند زیرا طرح و برنامه‌، ژنرال‌ها و ارتش‌های زیادی در افغانستان شکست خوردند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در سفر غیر منتظره‌ای در نشست خبری در کابل تاکید کرد که واشنگتن مخالفان دولت افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

«ملا هیبت الله» رهبر طالبان افغانستان همچنین چندی قبل در پیامی در آستانه عید فطر از تمام اعضای این گروه خواسته بود تا با وی حداکثر همکاری را داشته باشند.

وی خطاب به آمریکا و هم‌پیمانان خارجی این کشور گفته بود که آمریکا و دیگر کشورهای خارجی با تداوم حضور و افزایش اختیارات نیروهای نظامی خودشان و استمرار جنگ نمی‌توانند روحیه این گروه را تضعیف کنند.

هیبت الله اظهار داشت که نیروهای خارجی باید بجای تداوم جنگ از افغانستان خارج شوند و سیاست عاقلانه را جایگزین استفاده از زور کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...