نسخه چاپی

خبرنگار انگلیسی داعش دوباره ظاهر شد

گروه تروریستی داعش فیلم جدیدی منتشر كرد كه در آن "جان كانتلی" خبرنگار انگلیسی گروگان این گروه درباره حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در موصل، صحبت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، کانتلی در این ویدیو که از سوی بخش رسانه ای گروهک داعش منتشر شده است، در کنار ویرانی های ناشی از بمباران دانشگاه موصل از سوی ائتلاف ضد داعش ایستاده است و می‌گوید: این بمباران سه ماه پیش صورت گرفت و خودش شاهد سه انفجار مهیب در این دانشگاه بود.

سایت "عربی 21" در گزارشی نوشت: کانتلی در این ویدیو تاکید می کند که این دانشگاه در شلوغ‌ترین مکان شهر موصل قرار دارد و در پشت آن چند بازار وجود دارد که در نتیجه بمباران نیروهای ائتلاف ضد داعش 15 نفر کشته و 109 نفر زخمی شدند.

کانتلی 45 ساله نوامبر 2012 توسط داعش به همراه جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی در شمال سوریه ربوده شد.

کانتلی در این فیلم از ائتلاف ضد داعش به خاطر بمباران دانشگاه موصل انتقاد می‌کند و می گوید اگر این بمباران عناصر داعش و تجهیزات و مهمات آنها را هدف قرار می داد، قابل درک بود اما در این بمباران یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های عراق ویران شده است.

کانتلی در این گزارش در محله الیابسات در موصل مقابل منازل ویران شده می ایستد و می گوید: زندگی مردم این منطقه به طور کامل نابود شده است و در نتیجه بمباران این منازل، دو خانواده از بین رفته است.

گروه تروریستی داعش از مهارت های خبرنگاری و اطلاع رسانی کانتلی در هجمه تبلیغاتی خود استفاده کرده، و بارها این خبرنگار در سوریه و عراق ظاهر شده و ادعاهای داعش در خصوص امنیت، ثبات و رفاه در مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی سخن گفته است، و نیز با انتشار مقاله ای در مجله "دابق" از قدرت داعش و محبوبیت آن نزد مردم سخن به میان آورده است.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...