نسخه چاپی

لاریجانی: اقتصاد باید مردمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را موضوعی مهم دانست كه باید مورد توجه همگان باشد و گفت: امروز روحیه مجاهدت و حماسی در قلمرو اقتصاد معنی پیدا می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را موضوعی مهم دانست که باید مورد توجه همگان باشد و گفت: امروز روحیه مجاهدت و حماسی در قلمرو اقتصاد معنی پیدا می‌کند.

علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای دروازه ری که در مسجد ولی‌عصر(عج) برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا آثار و برکات خوبی برای جامعه دارد و خاصیت این گونه جلسات این است که روحیه حماسی در جامعه زنده می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی از کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند با حمایت آمریکا دست به کشتار ملت‌های بی گناه می‌زنند گفت: روحیه حماسی که در جامعه وجود دارد سبب می‌شود که در برابر کشورهای زورگو ایستادگی شود، کشورهایی در منطقه وجود دارند که از پول نفت و گاز برخوردار هستند اما در برابر آمریکا زانو می‌زنند.

اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

*در فروردین ماه گذشته که رژیم آل‌سعود به ملت بی گناه یمن حمله کرد و تصور می‌کرد که ظرف یک ماه می‌تواند کشور یمن را نابود کند که این حمله با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا انجام شد اما با مقاومت ملت یمن رژیم آل‌سعود در باتلاق سختی گیر کرده است.

*همه کشورهای قدرتمند این موضوع را در جنگ 8 ساله متوجه شدند که نمی‌توانند علیه ملتمان اقدامی انجام دهند و امروز با گذشت بیش از 20 از جنگ عراق توان تعرض و حمله را ندارند.

*اقتصاد مقاومتی موضوعی مهم است که باید مورد توجه همگان باشد اگر امروز مسئله اقتصاد موضوع نخست کشور است نیازمند مجاهدت در این زمینه هستیم و روحیه مجاهدت و حماسی در قلمرو اقتصاد معنی پیدا می‌کند.

* امروز به هم ریختگی کامل در منطقه وجود دارد که در تاریخ بی‌سابقه است، در افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه اوضاع مناسبی حاکم نیست و همه کشورهای منطقه درگیر هستند و آشفتگی وجود دارد و امنیتی حاکم نیست اما امنیتی که در کشورمان وجود دارد به برکت مدیریت مقام معظم رهبری و خون شهدا است که باید قدردان آن باشیم.

*روحیه جهادی و نیروی انسانی مجاهد یکی از ارکان مهم استقلال و امنیت کشور است، جمهوری اسلامی امروز از امنیت خوبی برخوردار است و علاوه بر حفظ امنیت توانسته است در بیرون از مرز‌ها نیز در برابر گروه‌های تروریستی ایستادگی می‌کنند.

*مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد گوناگون است که تحریم‌ها و مدیریت داخلی از مهم‌ترین آن‌ها است اگر اقتصاد مردمی نشود مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود اقتصاد باید از توده‌های مردم و به دست مردم باشد و اگر دولت از آن حمایت کند مشکلی در زمینه اقتصاد نداریم.

* بخش عمده اقتصاد دولتی است و هنگامی که اقتصاد دولتی می‌شود فساد در آن ایجاد می‌شود، مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند که اقتصاد مردمی شود و نیروهای جوان در زمینه اقتصاد فعال شوند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

* نیازمند روحیه مجاهدت در اقتصاد هستیمريال 90 درصد بودجه کشور جاری است و 10 درصد برای آبادانی هزینه می‌شود دولت باید روحیه مجاهدت داشته باشد و مشکلات کشور را با انقلابی‌گری حل کند و با ایجاد امید در نسل جوان اقتصاد را شکوفا کند.

*با همه مشکلات و سختی‌هایی که در کشور وجود دارد با مدیریت مقام معظم رهبری فضای مناسب اقتصادی به‌وجود آمده است که دولت باید ضمن امیدواری به مردم در راستای رفع مشکلات آن‌ها گام‌های اساسی بردارد.

۱۳۹۵/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...