نسخه چاپی

پسر شاه سعودی دوباره در راه سفر به آمریكا

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (پنجشنبه) از سفر مجدد محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان برای تكمیل طرح اعتماد سازی و امضای توافقنامه های نظامی به آمریكا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، براساس این خبر، بن سلمان،ظرف دو هفته آینده دوباره به واشنگتن می رود تا برای تقویت همکاری های نظامی بین دو کشور قراردادهایی را امضا کند.

این دومین سفر بن سلمان طی یک ماه گذشته به امریکا است که با هدف جلب حمایت دولتمردان و تاجران اقتصادی آمریکایی صورت می گیرد تا بتواند تا اواخر سال جاری میلادی بجای پدر بیمارش بر تخت پادشاهی تکیه بزند و برای تحقق این امر به حمایت واشنگتن نیاز مبرم دارد.

وی چند هفته پیش نیز سفری طولانی به آمریکا و فرانسه داشت و در این سفر با دولتمردان بلندپایه، اعضای کنگره و بازرگانان آمریکا دیدارهای مفصلی برگزار کرد.

روابط عربستان با آمریکا به دلیل حذف سیاست های حمایتی اوباما از آل سعود اخیرا به سردی گراییده و تا حد تهدیدهایی مثل خارج کردن سرمایه های عربستان از آمریکا نیز پیش رفت اما بن سلمان که بشدت به دنبال حمایت آمریکا برای رسیدن به سلطنت می گردد در صدد تقویت و بهبود روابط با واشنگتن برآمده است.

در این خبر آمده است، همکاری نظامی بین دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم در یمن، سوریه و اقدام علیه گروه های القاعده و داعش متمرکز خواهد بود تا عربستان بتواند از حمایت آمریکا مقابل این بحران ها برخوردار شود.

۱۳۹۵/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...