نسخه چاپی

سفر "تاریخی" مركل به قزقیزستان

صدراعظم‌ آلمان در سفری "تاریخی" به منظور گفتگو درباره همكاری‌های دوجانبه به مدت دو روز به قرقیزستان رفت.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه پس از سفر خود به قرقیزستان با استقبال آلمازبک آتامبایف رییس‌جمهور این کشور روبه‌رو شد.

آتامبایف پس از دیدار دوجانبه با مرکل ضمن تاریخی خواندن این سفر گفت: افزایش همکاری‌ها بین قرقیزستان و اتحادیه اروپا نیازی ضروری است. من بسیار امیدوارم که توافقی مانند توافق اتحادیه اروپا و قزاقستان بتواند بین بروکسل و بیشکک منعقد شود.

قرارداد همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا در ۲۱ دسامبر سال گذشته منعقد شد. بر اساس این توافق، همکاری‌های اتحادیه اروپا و قزاقستان در ۲۹ حوزه شامل مسائل بین‌المللی و امنیت منطقه‌ای، مبادلاتی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساختی افزایش می‌یابد.

مرکل نیز پس از دیدار با آتامبایف اعلام آمادگی کرد که کشورش از قرقیزستان برای همکاری‌های نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا حمایت کند.

صدراعظم آلمان پیش از سفر به قرقیزستان اعلام کرده بود این سفر با هدف تضمین آینده‌ای روشنتر در قرقیزستان انجام می شود. دولت قرقیزستان طی چند سال گذشته اصلاحات دموکراتیکی را مربوط به آزادی مطبوعات و جامعه مدنی در کنار برگزاری انتخابات آزادانه به انجام رسانده است.

مرکل پس از دیدار با رییس جمهور این کشور با رهبران مذهبی دیدار کرد و قرار است پس از آن با قانونگذاران قرقیزستانی نیز دیدار و گفتگو کند.

مقصد بعدی مرکل مغولستان خواهد بود که این سفر نیز با هدف تقدیر از دستاوردهای دموکراتیک در این کشور صورت خواهد گرفت. در این میان صدراعظم آلمان همچنین سفرهای کوتاهی به دو کشور اقتصادی قزاقستان و ازبکستان خواهد داشت.

۱۳۹۵/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...