نسخه چاپی

دو موضوع مهم در پرونده پزشكی كیارستمی

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پرونده پزشكی مرحوم عباس كیارستمی، تأكید كرد: هرگونه اظهارنظر در موضوع خطای پزشكی در پرونده كیارستمی، فقط موكول به نظر متخصصین امر است.

به گزارش نما به نقل از مهر، عباس پوربافرانی با اشاره به پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت: همه از درگذشت هنرمند برجسته عباس کیارستمی متاثر هستیم و دامنه این طیف از هنرمندان همچون داریوش مهرجویی تا نمایندگان و نیز جامعه پزشکی گسترده است چرا که وی فردی بود که با آثار هنری‌اش به جامعه خدمت می‌کرد.

وی افزود: اینکه در مورد خطای پزشکی اظهارنظری صورت گیرد، صحیح نیست و باید کار را در این زمینه فقط به افراد متخصص و کارشناس واگذار کرد و حتی اظهارنظر کارشناسان در این حوزه نیز صرفا برداشت خود آن‌ها است و نمی‌تواند قطعی تلقی شود.

پوربافرانی بیان کرد: چنین پرونده‌ای حتما باید در کمیسیون مربوطه یا هیات رسیدگی به تخلفات پزشکی یا نظام پزشکی بررسی و نتیجه آن اعلام شود لذا هرگونه اظهارنظری قبل از بررسی کارشناسانه، محلی از اعراب ندارد.

وی ادامه داد: باید این پرونده از سوی افراد فوق تخصص و متخصص بررسی شود و اینکه همه جامعه درگیر این موضوع شده‌اند که قضیه چگونه بوده و شایعات نیز در همین باب شکل گرفته، صحیح نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بررسی دقیق و کارشناسی پرونده عباس کیارستمی از دو جهت حائز اهمیت است؛ نخست آنکه دیگر این خطای پزشکی- در صورتی که رخ داده باشد- درباره هیچ فردی تکرار نشود و دوم آنکه اگر در جایی اشکالی وجود دارد، برطرف شود.

پوربافرانی تاکید کرد: اظهارنظرهای غیر متخصصانه در این زمینه، ضمن آنکه اعتماد مردم را به جامعه پزشکی کمرنگ می‌کند، ممکن است بر انگیزه متخصصین هم تاثیر منفی داشته باشد.

وی گفت: حوزه خدمات پزشکی، کل جامعه را در بر می‌گیرد و ما حتی از کشورهای دیگر نیز برای بهره‌گیری از خدمات پزشکی در ایران، ارباب رجوع داریم لذا نباید جامعه را با اظهارنظر غیر کارشناسانه به هم ریخت و هرگونه اظهارنظر در موضوع خطای پزشکی در پرونده کیارستمی، فقط موکول به نظر متخصصین امر است.

۱۳۹۵/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...