نسخه چاپی

از معطلی 5 ساعته تا عدم استقبال از هاشمی‌

اكبر هاشمی‌رفسنجانی دو روز میهمان همشهریان خود بود و این سفر در حالی انجام شد كه گویا او هیچ علاقه‌ای به دیدار با همشهریان خود نداشت، البته این بی‌علاقگی با وجود عدم استقبالی كه از وی در برنامه امروزش شد از سوی همشهریان وی نیز به‌خوبی قابل لمس بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، صبح پنج‌شنبه قرار شد، جلسه در بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد برگزار شود که به روز بعد موکول شد.

سپس جلسه شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان تدارک دیده شد و از طریق پیامک خبرنگاران را مطلع کردند، همچنین در پیامک تأکید شده بود، ملزومات خبرنگاری از جمله دوربین و ضبط‌ کننده صدا را مقابل بیت امام جمعه فقید هاشمیان برای بازرسی تحویل دهند.

تعدادی از خبرنگاران هم به همین‌ منظور به محل حضور یافتند اما از آنها استقبالی نشده بود، گویا گفته بودند وسایلتان را بگذارید و بروید بدون اینکه رسیدی در قبال آن به خبرنگاران ارائه کنند.

خبرنگاران ماندند اما از این ماندن خبرنگاران اگر دستاوردی نصیبشان نشد به یک مسأله پی بردند که همان جلسه مدیران و اصلاح‌طلبان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که محرمانه انجام می‌شد.

مدیران یکی پس از دیگری وارد بیت هاشمیان فقید می‌شدند و عده‌ای که اقوام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند به تشخیص عوامل حاضر در محل وارد می‌شدند اما ساعت رفته‌رفته به زمان اذان نزدیک شد و خبری از هاشمی‌رفسنجانی نبود، همان جا بود که متوجه شدیم از موزه ریاست‌ جمهوری بازدید داشته که این برنامه هم محرمانه انجام شد.

ساعت جلو می‌رفت و کسی توجهی به ما خبرنگاران نمی‌کرد، ساعت 10 شب شد و سرانجام یکی از همراهان هاشمی‌رفسنجانی که در سفر قبلی وی را همراهی می‌کرد و آشنایی دوری داشت، نزد ما آمد و گفت: فردا ساعت 9 صبح مقابل دانشگاه آزاد باشید با مسؤولیت خودم شما را وارد جلسه خواهم کرد اما امشب نمی‌شود بیایید.

9 صبح شد اما خبری نشد، خبر دادند که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نوق و در زادگاهش حضور یافته و این هم برنامه دیگری که شبیه قال گذاشتن خبرنگاران بود.

از طرف فرمانداری پیامکی ارسال شد که ساعت 11 مقابل فرمانداری برای شرکت در جلسه دانشگاه باشید، ساعت نزدیک 12 ظهر شد و خودرویی که برای خبرنگاران آماده بود، رسید، به سختی خود را داخل خودرو جا دادیم و به سمت دانشگاه حرکت کردیم.

آن جا دوباره روز از نو و روزی از نو، دوباره تدابیر شدید امنیتی، گوشی و وسایل خبرنگاری را تحویل دهید، وارد شوید، زمانی که برای تحویل وسایل به دفتر مربوطه مراجعه کردیم و برگشتیم، گفتند دیگر خبرنگاران را راه ندهید، رفتار محافظان نیز دور از انصاف و به‌گونه‌ای پی نخود سیاه فرستادن ما بود، ما که خیال می‌کردیم، داخل جای سوزن انداختن نیست به هر طریق وارد سالن شدیم اما نیمی از سالن خالی بود و حاضران هم اکثرا از میهمانان شب گذشته و تعدادی اساتید دانشگاه بودند، خبری از اقشار مختلف مردمی نبود، چراکه در پیامک عنوان برنامه را دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اقشار مختلف مردمی مطرح کرده بودند.

در آستانه اذان ظهر بودیم، منتظر بودیم اذان پخش شود اما موسیقی همراه با کلام پخش کردند، راستی چرا این جا کسی به نماز اهمیت نداد، بعد از گذشت زمان اذان، مجری برنامه هنگام اذان را یادآوری کرد اما کسی جلسه را برای نماز ترک نکرد، سخنرانان یکی پس از دیگری گفتنی‌ها را گفتند و بالاخره هاشمی‌رفسنجانی به ایراد سخن پرداخت.

این سفر با وجود نصب بنرهای بزرگ در سطح شهر اما به راستی چرا کسی از این شخصیت برجسته کشور استقبال نکرد و برای دیدنش تلاشی نکرد.

آنچه جای تعجب داشت، حضور تنها عده انگشت‌شماری مقابل بیت امام جمعه فقید رفسنجان برای دیدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که آنها را هم داخل راه ندادند.

برخوردهایی که محافظان با برخی عوامل شهرستان داشتند نیز جای تعجب داشت، آنها به شخصیت آدم‌ها هیچ احترامی قائل نبودند، اگر هم موقعیتشان سبب سختگیری می‌شد با یک عذرخواهی و معذورم رفع می‌شد، اما چیزی برعکس آن بود.

۱۳۹۵/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...