نسخه چاپی

كاخ سفید: اثری از نقش عربستان در 11 سپتامبر نیست

سخنگوی كاخ‌سفید می‌گوید در 28 صفحه باقی‌مانده از گزارش 11 سپتامبر كه توسط كنگره منتشر شده، هیچ ردی از همدستی سعودی‌ها با عاملان حمله دیده نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، دقائقی پس از آنکه انتظار 14 ساله خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر برای انتشار بخش‌های باقی‌مانده گزارش این حادثه به سر آمد و همه فکر می‌کردند حالا نقش سعودی‌ها در این حادثه برملا می‌شود، سخنگوی کاخ‌سفید همه را ناامید کرد.

جاش ارنست دقائقی پس از انتشار این گزارش توسط کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «هیچ ردی از همدستی سعودی‌ها با عوامل حمله در این گزارش دیده نمی‌شود.»

اردیبهش ماه امسال بود که مجلس نمایندگان آمریکا با تهدید عربستان به بیرون کشیدن 700 میلیارد دلار از اقتصاد آمریکا، دیگر پی تصویب طرح ضدسعودی نرفت؛ اگر آن طرح تصویب می‌شد، خانواده قربانیان آمریکایی حادثه 11 سپتامبر حق پیدا می‌کردند از دولت عربستان سعودی بخاطر حمایت از تروریست‌ها شکایت کنند و دستگاه پلیسی و اطلاعاتی آمریکا موظف می‌شد در خصوص نقش سعودی‌ها در این ماجرا تحقیق کند.

سعودی‌ها در خصوص انتشار 28 صفحه باقی مانده از گزارش 800 صفحه‌ای مربوط به 11 سپتامبر هم تاکنون سکوت کرده بودند؛ منابع مطلع اما می‌گفتند که این 28 صفحه به نقش حمایتی سعودی‌ها از تروریست‌ها اشاره دارد.

15 نفر از 19 تروریست دخیل در حملات 11 سپتامبر، اتباع سعودی بودند.

امشب بلافاصله پس از انتشار 28 صفحه باقی‌مانده که البته بخش‌های از آن قلم گرفته شده و ناخوانا بود، «عبدالله بن فیصل» سفیر عربستان در آمریکا از انتشار این گزارش «استقبال» کرد و گفت: «امیدوارم این بخش از گزارش، شک و شبهه‌های پیرامون نقش کشور من در حملات 11 سپتامبر را برطرف کند.

۱۳۹۵/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...