نسخه چاپی

كودتا؛ 161 نفر كشته، 1440 نفر مجروح

«بینالی ایلدریم» نخست وزیر تركیه طی كنفرانس خبری اعلام كرد كه كودتای نظامی در این كشور با كمك مردم شكست خورد.

به گزارش نما به نقل از فرارو: «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه طی کنفرانس خبری اعلام کرد که کودتای نظامی در این کشور با کمک مردم شکست خورد.

ایلدریم با بیان اینکه بامداد شنبه نقطه سیاهی در تاریخ ترکیه رقم خورد، از فرمانده ارتش که در این کودتا مقاومت نموده تشکر کرده و گفت این کودتا به دستور فرمانده ارتش نبوده است.

وی ضمن تشکر از ایستادگی همه احزاب و گروه‌های مخالف دولت دربرابر این کودتا، تصریح کرد که مردم به زندگی عادی برگشته اند.

نخست وزیر ترکیه اما هشدار داد که تبعات تلاش کودتای نافرجام هنوز ادامه دارد و از مردم خواست تا امشب هم با پرچم ترکیه در میدان‌ها بایستند.

ایلدریم تاکید کرد آنهایی که از سلاح‌ها، تانک‌ها و بالگردهای دولت علیه آن استفاده کردند، به روشی که لایق آن باشند مجازت خواهند شد و همه شرکت کنندگان در این کودتا شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی ترکیه، کشور و مردم را از یک فاجعه حفظ کردند، افزود: همه نظامیانی که در این کودتا دست داشتند خائن بوده و ضمن بازداشت، از لباس خود نیز خلع می‌شوند.

نخست وزیر ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تلفات و خسارات این کودتا گفت تا کنون 161 نفر کشته، 1440 نفر مجروح و 2839 کودتاچی نیز بازداشت شده‌اند.

ایلدریم همچنین اضافه کرد: از واشنگتن می‌خواهیم گولن را تحویل دهد زیرا او رهبر یک گروه تروریستی است و رد تحویل او را متخاصمانه قلمداد می‌کنیم.

وی تاکید کرد با اینکه اعدام در قانون اساسی ترکیه نیست اما دولت تغییرات قانونی را در این زمینه درنظر خواهد گرفت.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...