نسخه چاپی

علت آتش سوزی برج سلمان مشخص شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اتصال برق در نمای ساختمان را علت حریق در برج سلمان اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسن جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به حریق در برج سلمان گفت: از تمام رسانه‌ها که در طی این مدت خبرهای حریق برج سلمان را دقیق و با شفافیت بیان کردند تشکر می‌کنم؛ البته برخی از شایعات به‌خصوص در رسانه‌های خارجی نیز در ارتباط با حریق برج سلمان مخابره شد.

وی تصریح کرد: از زمان حریق برج سلمان مشهد تا ساعتی قبل تیمی 10 نفره برای علت‌یابی آن تلاش کردند که این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اضافه کرد: به‌طور رسمی اعلام می‌کنم که این حادثه غیرعمدی بوده و علت آن اتصال برق در نمای ساختمان در طبقه چهارم است.

جعفری با بیان اینکه البته این موضوع قطعیت صد درصد ندارد اما نظر ما تا به امروز این بوده است، گفت: نوع نما و قابل اشتعال بودن آن سبب گستردگی حریق شد.

وی همچنین از اعلام 40 پروژه ساختمانی ناایمن به دادستانی جهت برخورد قانونی و پلمب خبر داد و افزود: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون حدود 40 پروژه مسکونی- تجاری و اداری در حال ساخت که ضوابط ایمنی را رعایت نکرده و یا برای اخذ تأییدیه ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه نکرده‌اند، به دادستانی مشهد در قالب نامه‌ای معرفی‌شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه این پروژه‌های ساختمانی به دلیل عدم توجه به درخواست‌های مکرر سازمان آتش‌نشانی نسبت به دریافت موارد ایمنی و یا اخذ تأییدیه به دادستانی معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: این پروژه‌ها قبل از حریق برج سلمان به دادستانی معرفی شد که در پی آن جلسات مختلفی برای این موضوع برگزارشده است.

جعفری افزود: بر اساس این جلسات هرکدام از پروژه‌های ساختمانی معرفی‌شده در صورت عدم مراجعه به سازمان آتش‌نشانی برای دریافت موارد ایمنی و یا تأییدیه ایمنی توسط دادگستری پلمب خواهند شد.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...