نسخه چاپی

46 عضو طالبان كشته شدند

دفتر مطبوعاتی والی هلمند در جنوب افغانستان اعلام كرده كه در دو منطقه این ولایت یك فرمانده نظامی طالبان و ۴۶ عضو دیگر این گروه كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از بی بی سی: دفتر مطبوعاتی والی هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرده که در دو منطقه این ولایت یک فرمانده نظامی طالبان و ۴۶ عضو دیگر این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش این دفتر، در رویداد نخست دیروز (۲۸ سرطان/تیر) گروهی از شورشیان در منطقه گرشک هدف حمله هوایی قرار گرفتند و ۱۲ تن آن‌ها کشته شدند و شامگاه آن روز یک فرمانده طالبان با پنج نفر زیردستش کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند افزوده که در این دو حمله هوایی ۱۲ شورشی دیگر زخمی شدند.

این منبع همچنین از کشته شدن ۲۲ عضو دیگر گروه طالبان در منطقه سنگین در پی درگیری طالبان با نیروهای دولتی خبر داده است.

براساس اطلاعاتی که دفتر مطبوعاتی والی هملند در اختیار رسانه‌ها قرار داده، این درگیری بامداد دیروز و زمانی به وقوع پیوست که طالبان به پاسگاه‌های امنیتی حمله کردند.

این منبع افزوده است که در این درگیری چهار سرباز ارتش هم زخمی شده‌اند اما وضع آن‌ها خوب توصیف شده است.

طالبان در مورد حملات هوایی علیه مواضع خود در گرشک اظهار نظر نکرده، اما در مورد درگیری در سنگین گفته که پاسگاه‌های مرکز این ولسوالی را تصرف کرده و به درگیری با نیروهای دولتی ادامه می‌دهد.

یک سخنگوی این گروه گفته که شماری بمب دست‌ساز بر سر راه نیروهای دولتی و بین‌المللی در نهر سراج منفجر کرده که تلفاتی در پی داشته است، اما منابع رسمی آن را تایید نکرده‌اند.

هلمند یکی از بزرگ‌ترین و ناآرام‌ترین ولایت‌های افغانستان است که هم به دلیل حضور گروه طالبان و هم به دلیل کشت گستردۀ خشخاش همیشه خبرساز بوده است.

منابع دولتی می‌گویند طالبان و قاچاقچیان مواد مخدر در ناآرامی این ولایت نقش اساسی دارند، هر دو از کشت خشخاس سود می‌برند و یک‌دیگر را تقویت می‌کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...