نسخه چاپی

قلعه گنج ، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی

شهرستان محروم قلعه گنج با همت بنیاد مستضعفان ، در مسیر توسعه قرار گرفته است و قرار است شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در كشور باشد .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست .

در پی دستور مقام معظم رهبری به رئیس بنیاد مستضعفان برای آبادانی شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب استان کرمان این بنیاد با حضور جدی در جنوب استان کرمان نقش تعیین کننده ای در آبادانی این خطه از میهن اسلامی برعهده گرفته است .

رئیس بنیاد مستضعفان طرح خود را برای توسعه این شهرستان به تصویب هیات امنای بنیاد رسانده و مکلف شده‌ است هر دو ، سه ماه یک گزارش به هیات امنا ارایه کنید .

براساس این طرح ؛ 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت تسهیلات بنیاد برای هر طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد می گوید : فعلا کار ما محدود به شهرستان قلعه گنج است و تا زمانی که این الگو به خوبی بارور نشود ، آن را به جاهای دیگر تکثیر نخواهیم کرد .

محمد سعیدی کیا می افزاید : از امکانات موجود منطقه برای کمک به مردم استفاده می کنیم لذا طرح های اعلام شده از سوی مسئولان منطقه باید از طریق این تسهیلات اجرایی شود و یارانه تسهیلات را نیز پرداخت می کنیم .

سعیدی کیا گفته است: در این طرح بنیاد مستضعفان به دنبال فعالیت اقتصادی در منطقه محروم قلعه گنج نیست و کارها را انجام می دهیم تا مردم باور کنند و به میدان بیایند.

وی می افزاید : اگر کارخانه ای را راه اندازی کنیم و مردم کارگر ما شوند به هیچ دردی نمی خورد، کارخانه را مردم باید راه اندازی و اداره کنند و ما هم به عنوان تسهیل گر در کنارشان خواهیم بود.

سعیدی کیا ابراز امیدواری کرده است : قلعه‌گنج الگویی برای سایر مناطق محروم کشور شود.

کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی به 8 منطقه تقسیم شده است.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...