نسخه چاپی

تلفات سنگین تروریست‌ها در ریف دمشق

كشته شدن شمار قابل توجهی از تروریست‌های مسلح در مناطق داریا و القابون و انهدام تونل‌های قاچاق سلاح تروریست‌ها در منطقه برزه مهمترین تحولات میدانی 24 ساعت گذشته ریف‌دمشق است.

به گزارش فارس، آخرین تحولات میدانی جاری در سوریه نشان می‌دهد که یگان‌های مختلف ارتش سوریه روز گذشته نیز به عملیات‌های پاکسازی در مناطق مختلف را ادامه دادند و در این راستا موفق شدند، شماری از پناهگاه‌های گروهک‌های مسلح تروریستی در مناطق "یلدا" و "بیلا" در ریف دمشق را منهدم کنند.

همچنین در راستای این عملیات‌ها ارتش سوریه موفق شد، شماری از تروریست‌های تحت پیگرد را دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی را از آنها در یکی از انبارهای تسلیحات نظامی‌شان ضبط و شماری از آنها را به قتل برساند.

اما یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که یگان‌هایی از ارتش سوریه روز گذشته با گروهک‌های تررویستی در منطقه "القابون" و "تشرین" و بوستان‌های "برزه" در نزدیکی بزرگراه بین المللی درگیر شدند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها و از جمله فرماندهان آنها کشته شدند.

این منابع تاکید می‌کنند تنها در منطقه بوستان‌های برزه 100 تروریست مسلح در جریان این درگیری‌ها کشته شدند و شماری از تونل‌های آنها تخریب شد که تروریست‌ها از ان برای قاچاق سلاح و هدف قرار دادن شهروندان و نیروهای ارتش سوریه استفاده می‌کردند.

همچنین منابع محلی در قابون و برزه گفتند که امروز صدای انفجارهای شدید در این مناطق به گوش می‌رسید که نتیجه درگیری‌های به وقوع پیوسته بین ارتش سوریه با گروهک‌های مسلح تروریستی بود.

این در حالی است که مناطق القدم و القدم عسالی و الضمیر در ریف دمشق نیز امروز شاهد درگیری‌های نه چندان سنگین بین یگان‌های ارتش سوریه با گروهک‌های مسلح تروریستی بود که کشته شدن 4 تروریست را به دنبال داشت.

اما در دو منطقه الملیحة و جسرین در ریف دمشق نیز ارتش سوریه علاوه بر ادامه عملیات پاکسازی این مناطق، گروهک‌های مسلح تروریست را تحت پیگرد قرار داد و پناهگاه‌های آنها را تصرف کرد که در نتیجه آن شماری از آنها کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

این درحالی است که شماری از افراد این گروهک‌ها امروز تلاش داشتند با استقرار در خیابان‌های سوریه شهروندان غیرنظامی را هدف قرار دهند که توسط نیروهای امنیتی وابسته به ارتش تحت پیگرد قرار گرفتند و در نتیجه آن شماری از این تروریست‌ها کشته و مجروح شدند‌.

با این حال از ساعت 12 نیمه شب گذشته منطقه داریا شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود.

اما در منطقه "التل" یگان‌های ارتش سوریه عملیات پاکسازی این منطقه را که از چند روز پیش آن را آغاز کرده بودند، ادامه داده و طی آن پناهگاه‌های تروریست‌ها در این منطقه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شاهد وقوع درگیری‌های شدید در این منطقه بود که در نتیجه آن شماری از این تروریست‌ها کشته و مجروح و 12 نفر نیز توسط ارتش سوریه دستگیر شدند.

منطقه "جوبر" نیز روز گذشته شاهد درگیری‌های پراکنده ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود.

۱۳۹۱/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...