نسخه چاپی

آغاز مشورت‌های آمریكا و روسیه برای اقدام مشترك درباره اوضاع سوریه

یك منبع دیپلماتیك از آغاز روند مشورت‌ها میان روسیه و آمریكا برای انجام عملیات مشترك به دنبال گفت‌وگوهای اخیر میان وزرای خارجه روسیه و آمریكا در خصوص تحولات كشور سوریه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع دیپلماتیک موثق امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، روسیه و آمریکا مشورت‌های خود درباره نبرد مشترک علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را به دنبال توافق حاصل شده برای سفر اخیر «جان کری»‌ وزیر خارجه آمریکا به مسکو آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این منبع دیپلماتیک تأکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، که در نتیجه تماس‌ها میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «سرگئی لاوروف»‌وزیر خارجه روسیه و نیز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا انجام گرفت، هیئت‌های مشورتی آمریکا و روسیه در ژنو، مذاکرات برای انجام درگیری‌های مشترک علیه جبهه النصره و گروه تروریستی داعش را آغاز کرده‌اند.

یک منبع وزارت خارجه روسیه به تاس اعلام کرده بود که کارشناسان فنی و نظامی و سیاسی کار فشرده‌ای را برای توسعه توافقات حاصل در سفر اخیر کری به مسکو آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، جان کری 14 و 15 ماه جولای به مسکو رفت و با استقبال رئیس‌جمهوری روسیه مواجه شد. وی در این سفر گفت‌وگوهایی را نیز با همتای روس خود برگزار کرد.

۱۳۹۵/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...