نسخه چاپی

دزدی هكرهای سوئیفتی از بانكهای روسی

بانك مركزی روسیه با اعلام مواد متعدد سرقت اینترنتی از بانك های روسی از سوی هكرهای نفوذ كننده به نظام بین المللی سوئیفت، نسبت به احتمال گسترش و تكرار آن خبر داد كه می تواند در كشورهای مختلف رخ دهد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، یک مقام بانک مرکزی روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: در چند روز گذشته موارد متعدد سرقت اینترنتی به ارزش دو میلیون یورو با نفوذ هکرها از کانال سوئیفت به نظام بانکی رخ داده که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

روزنامه روسی ایزوستیا نیز در این زمینه به نقل از گزارش یک شرکت روسی دست اندرکار مقابله با حملات اینترنتی سایبری نوشت: هکرهای سوئیفتی در آغاز کار هستند در آینده سرقت های اینترنتی بیشتری انجام خواهد گرفت.

این شرکت که نام آن اعلام نشده، افزوده است:شیوه عمل هکرهای سوئیفتی بسیار ساده است، یک برنامه پشتیبانی یا درخواست به بانک هدف ارسال می کنند و با یک بار باز شدن آن در سامانه رایانه بانکی توسط کارمندان، تمامی اطلاعات نرم افزاری و حساب های بانکی محرمانه و غیرمحرمانه در اختیار هکرها قرار می گیرد.

بنا به این گزارش، گروه ویژه ای از هکرهای حرفه ای با ارسال پیام های فریبنده و با این شیوه آسان، اطلاعات بانکی از قبیل نقدینگی و معاملات را در اختیار می گیرند و سپس با اسناد جعلی وجوه را برداشت و سرمایه های بانکی را دزدی می کنند.

در زمان هزار ۹ هزار ابر بانک و بانک از کشورهای مختلف جهان در سامانه سوئیفت مشترک هستند و نقل و انتقال های بین المللی خود را از این طریق انجام می دهند.

براساس گزارش ها، هکرهای سوئیفتی افزون بر دزدی از حساب های بانکی روسی، چندین بانک جهان را نیز هدف اقدام خود قرار داده اند که سرقت چندی پیش ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش از آن جمله است.

۱۳۹۵/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...