نسخه چاپی

بازار سرمایه در انتظار پایان فصل مجامع

بازار سرمایه كه هفته نسبتا خوبی را در مقایسه با هفته های گذشته پشت سر گذاشته همچنان منتظر داغ شدن تنور معاملات خود است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهبازی یکی از کارگزاران بورس گفت: با توجه به اینکه این هفته هفته آخر مجامع بوده و بسیاری از نمادهای اصلی بازار در گروه خودرویی و در گروه فلزات بسته بوده ، بازار کم حجم و کم معامله ای را در هفته گذشته شاهد بودیم که به طور نسبی روند مثبت را هم تجربه کرد.

این بازار در پایان معاملات هفتگی خود با 20 واحد افزایش بر روی 74 هزار و 514 واحد ایستاد.

روحبخش سخنگوی شرکت بورس درخصوص سه سندی که بیشترین گردش معاملات را در هفته گذشته داشت به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: در هفته ای که پشت سر گذاشتیم بانک ها 18 درصد معاملات، خودرو 17 درصد معاملات و سرمایه گذاران 9 درصد گردش معاملات را در اختیار داشتند.

وی افزود: خبر ورود تعاونی ها به بورس در هفته گذشته خبر بسیار مهمی بود که سالهاست درخصوص آن بحث های زیادی شده و قرار است این اقدام در طی یکسال آینده عملیاتی شود اما ورود این تعاونی ها به بورس چه مزایایی برای بازار سرمایه دارد؟

فراهانی یکی از کارگزاران بورس در پاسخ به این سوال خبرنگار ما اظهار داشت: قطعا ورود تعاونی ها به بورس تغییرات مثبتی ایجاد می کند زیرا هرچقدر تنوع شرکت ها در بورس زیادتر شود ، قدرت انتخاب سرمایه گذاران هم بیشتر و بازار هم عمیق می شود و این خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه است.

ورود 7 ابزار تامین مالی اسلامی در آینده ای نزدیک هم مهمترین خبر هفته گذشته بازار سرمایه بود.

اما بازار سرمایه همچنان منتظر پایان فصل مجامع مختلف است تا با نفسی تازه کار خود را آغاز کند.

۱۳۹۵/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...