نسخه چاپی

زیردریایی هسته‌ای روس بیخ گوش آمریكا / واشنگتن غافلگیر شد

یك و‌بسایت محافظه‌كار آمریكایی فاش كرده كه یك زیردریایی هسته‌ای روسیه برای مدت بیش از یك‌ماه در نزدیكی سواحل آمریكا مشغول گشت‌زنی بوده است، بی‌آنكه آمریكایی‌ها متوجه شوند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، «واشنگتن فری بیکن»، وبسایت محافظه‌کار آمریکایی فاش کرده که یک زیردریایی «کلاس آکولا» متعلق به روسیه مجهز به موشک‌های کروز، در نزدیکی یک پایگاه زیردریایی‌های راهبردی آمریکا در خلیج کینگز، مشغول گشت‌زنی بوده است.

پایگاه مزبور، محل نگهداری 8 فروند از زیردریایی‌های راهبردی آمریکایی است که همگی هسته‌ای هستند.
زیردریایی‌های کلاس آکولا، به انواع اژدرها موشک‌های دوربرد حتی با کلاهک هسته‌ای مجهزند و بعضی از موشک‌های آنان تا سه‌هزار کیلومتر برد دارند. این زیردریایی‌ها قادرند هم زیردریایی‌های هسته‌ای و هم ناوهای هواپیمابر را متلاشی سازند.

وبسایت محافظه‌کار مزبور که حامی حزب جمهوری‌خواه آمریکاست، به نقل از برخی مقامات ناشناس آمریکایی نوشته است که علت آنکه آمریکایی‌ها موفق به ردیابی زیردریایی روسی نشده‌اند، کاهش 487 میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا ظرف یک دهه به عنوان یکی از برنامه‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکاست. از منظر این مقامات، این کسری بودجه منجر به ناتوانی نیروهای آمریکایی شده است. سیستم ضدزیردریایی آمریکا از جمله بخش‌های ارتش آمریکاست که هدف کاهش بودجه است.

این گزارش ادعا می‌کند که سیستم‌های قدرتمند هیدروآکوستیک زیردریایی‌یاب ارتش آمریکا در اقیانوس اطلس که توسط ماهواره نیز حمایت می‌شوند، قادر نبوده‌اند که ظرف دو دهه گذشته زیردریایی‌های روسی را ردیابی کنند.

وبسایت محافظه‌کار مزبور همچنین انتقادات تند برخی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا را از روسیه و رئیس‌جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین منتشر کرده است.

۱۳۹۱/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...