نسخه چاپی

مرگ حدود ۳ هزار نفر در مدیترانه در سال ۲۰۱۶

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام كرد كه حدود سه هزار مهاجر و پناهجو از ابتدای امسال تاكنون در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 250 هزار مهاجر به اروپا رسیده اند و در این مدت حدود 3 هزار نفر نیز جان باخته اند.

سال 2016 میلادی تا کنون مرگبارترین سال برای بحران مهاجرت بوده است. سه چهارم قربانیان بحران مهاجرت امسال در حالی جان خود را از دست داده اند که قصد رسیدن به ایتالیا را از شمال آفریقا داشته اند. بخش دیگری از مهاجران نیز در مسیر ترکیه و یونان جان باخته اند.

حدود 2500 نفر از این قربانیان از اواخر مارس تاکنون جان خود را از دست داده اند به طوری که به طور میانگین روزانه 20 نفر در مسیر لیبی به ایتالیا جان باخته اند.

اکثر قربانیان از کشورهای غرب آفریقا بوده اند ولی در این بین تعداد زیادی از اتباع پاکستان، بنگلادش و مراکش نیز حضور دارند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 84052 نفر به ایتالیا رسیده اند که این رقم تقریبا معادل تعداد مهاجرانی است که در مدت مشابه سال گذشته به این کشور رسیده اند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...