نسخه چاپی

ممنوعیت 8 ماهه پرواز از روسیه به تركیه لغو شد

هشت ماه پس از سقوط بمب افكن سوخو 24 روسی بر فراز سوریه توسط یك جنگنده تركیه ای كه پیامدهای آن سبب قطع پروازهای مسافری بین دو كشور شده بود، شركت های هوایی روسیه فعالیت خود را در فروش بلیت و پرواز به شهرهای مختلف تركیه از امروز (جمعه) آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بنا به اعلام سازمان هواپیمایی روسیه، مقام های مسئول در دولت ترکیه اطمینان داده اند که تمامی تدابیر لازم برای تامین ایمنی پروازها در فرودگاه های اجرا می شود.

پیش از کودتای شکست خورده جمعه گذشته نیز چند پرواز مسافری انجام شد که بلافاصله برای جلوگیری از آسیب دیدن گردشگران روسی در جریان تنش های سیاسی و نظامی، دستور منع توقف پروازها صادر و عملیات تخلیه مسافران گرفتار در ترکیه با اعزام هواپیماهای خالی اجرا شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز اعلام کرد که وزارت حمل و نقل این کشور برنامه عادی شدن پروازهای مسافری به ترکیه را تایید کرده است.

ماه گذشته با ارسال نامه عذرخواهی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به ولادیمیر پوتین همتای روس خود برای ساقط کردن بمب افکن سوخو 24 به عنوان پیش شرط روسیه، هشت ماه تحریم های مسکو علیه آنکارا از جمله ممنوعیت سفر گردشگران روسی لغو شد.

۱۳۹۵/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...