نسخه چاپی

عضو اسبق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما مطرح كرد:

اعلام برائت زنجیره ای خواص از برجام/ كالبد بی جان برجام روی دست دولت مانده است

عکس خبري - اعلام برائت زنجيره اي خواص از برجام/ کالبد بي جان برجام روي دست دولت مانده است

هنوز عده‌ای هستند كه براین طبل توخالی می‌كوبند و این بدین دلیل است كه آنها برای حفظ آبروی خود در افكارعمومی جامعه، مجبور به دفاع از برجام هستند، عده‌ای نیز سكوت كرده و عده‌ای اعلام برائت می‌كنند. اما بنده معتقدم اگر انسان اشتباهی را به صراحت و شجاعت، اشتباه خود را بیان كند.كسانی كه جرأت ندارند اشتباه خود را بپذیرند، و بیان كنند، اشتباهات بعدی را مرتكب خواهند شدو در اشتباهات‌شان غرق می‌شوند كه دیگر قابل برگشت نیست.

سید باقر حسینی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سالگرد برجام در گفتگو با نما اظهار داشت: بنده معتقدم که برجام برکاتی داشت؛ دربرجام ثابت شدکه به جزبا روحیه انقلابی‌گری واقتدارگردرمقابل آمریکاودشمنان نظام جمهوری اسلامی،هیچوقت موفق نخواهیم شد.اگر تا کنون در عرصه‌های مختلفی توانسته‌ایم با موفقیت پیش برویم به جهت همین روحیه انقلابی و اقتدارگرایانه بوده که توانسته‌ایم، پیشرفت کنیم و هر کجا از این روحیه فاصله گرفتیم و به دشمن اعتماد کردیم متضرر شده‌ایم. بنابراین آن چیزی را که ما از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن درمی‌یابیم بر همین اساس است.
وی افزود: البته ایشان به صراحت در گذشته عنوان کرده بودند که من دیپلمات نیستم؛ من انقلابی‌ام. نشان از آن دارد که در تمام عرصه‌ها باید انقلابی عمل کرد. درحقیقت در آن مقطع زمانی ایشان باهوشیاری و تدبیر به موقع تأکیدبرانقلابی بودن داشتند. و هم اکنون که در شرایط پسابرجام هستیم ؛ این موضوع به طور کامل روشن وشفاف است؛ در واقع همه کسانی که بر قبول برجام اصرار داشتند، متوجه این خسارت شده‌اند حتی کند ذهن‌هاهم متوجه این قضیه هستند؛ که باید انقلابی ماند وجمهور یاسلامی باهمان رویه قبل و با حفظ روحیه انقلابی راه پیشرفت کشور را در پیش بگیرد.
وی با اشاره به کسانی که هنوز بر این طبل توخالی می‌کوبند، اظهار داشت: هنوز عده‌ای هستند که براین طبل توخالی می‌کوبند و این بدین دلیل است که آنها برای حفظ آبروی خود در افکارعمومی جامعه، مجبور به دفاع از برجام هستند، عده‌ای نیز سکوت کرده و عده‌ای اعلام برائت می‌کنند. اما بنده معتقدم اگر انسان اشتباهی را به صراحت و شجاعت، اشتباه خود را بیان کند.کسانی که جرأت ندارند اشتباه خود را بپذیرند، و بیان کنند، اشتباهات بعدی را مرتکب خواهند شدو در اشتباهات‌شان غرق می‌شوند که دیگر قابل برگشت نیست.
حسینی عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به پروژه نفوذ دشمن ابعاد پیچیده دارد گفت:با توجه به علنی شدن نتایج برجام و بدعهدی‌های طرف مقابل به خصوص آمریکایی‌ها و مدعی شدن آنها که ما به تعهداتمان عمل کردیم و چیزی باقی‌نمانده که مابه آن عمل کنیم؟! و بی نتیجه بودن این توافق و خسارت جبران ناپذیری که در مسئله هسته‌ای متحمل شدیم. نشان از پروژه‌ای بزرگ علیه جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری با عنوان نفوذ به آن اشاره داشته اند.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که باید به عوامل و روزنه‌هایی که راه نفوذ را در کشور باز می‌کند با دقت و توجه بیشتری نگاه کنیم. در این دوران که دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی علنی شده و با نتایج حاصل شده از برجام که علی‌رغم هشدارهای رهبری مبنی بر عدم اعتماد به آمریکایی‌ها خسارات زیادی را به کشور تحمیل کردند؛ باید مراقب باشیم تا با انواع و اقسام بهانه‌ها راه نفوذ آمریکا را در داخل نظام باز نکنیم. خطر نفوذ دشمن از طریق اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ممکن است. گاها افراد نفوذی با عنوان سرمایه‌گذار وارد قراردهایی با ایران می شوند و یا با همین قراردادهای نفتی که ممکن است علاوه بر خسارات مالی خسارات امنیتی به کشور واردکنند. لذا باید برای هر قراردادی با غرب و یا کشورهای دیگر می بندیم همه جوانب را در نظر بگیریم که تا منافع ملی به خطر نیفتد.
حسینی تصریح کرد:با اعلام نتایجی که از سوی آمریکایی‌ها و 5+1 انجام شد و مصوبات اخیر کنگره برعلیه جمهوری اسلامی و ... نشان از آن دارد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند زیرا با آنکه ما پیش پرداخت‌هایی در این توافق پرداخت کردیم اما با بدعهدی و عدم صداقت و عدم شفافیت روبه رو شدیم.


۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...