نسخه چاپی

اختصاصی نما/ رئیسی تولیت آستا ن قدس رضوی در همایش سراسری «عین»:

فضای مجازی مدیریت نشده تهدیدی برای جامعه است ومدیریت این فضا ضروری است

عکس خبري -فضاي مجازي مديريت نشده تهديدي براي جامعه است ومديريت اين فضا ضروري است

فضای مجازی مدیریت نشده تهدیدی برای جامعه است و مدیریت این فضا ضروری است

به گزارش خبرنگار نما؛ دومین اجلاس سراسری«ع» در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد آغاز به‌کار کرد؛ این اجلاس با حضور جمع کثیری از مسئولین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و فعالین حوزه عفاف و حجاب در روزهای 30 و 31 تیرماه با هدف معرفی آثار فاخر فرهنگی حوزه حجاب و عفاف برگزارشد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی؛تولیت آستان قدس رضوی، به سخنرانی پرداخت و گفت: حجاب و زندگی عفیفانه مربوط به زنان و مردان است. هرچند چادر ضروری است اما نباید به گذاشتن چادر بسنده کنیم.
رئیس تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه وجود حجاب و عفاف در خانواده موجب مصونیت جامعه می‌شود بر آثار عفاف در حوزه‌های مختلف اجتماعی تأکید کرد و گفت: ما باید در برخی مباحث اخلاقی پایه مثل حیا کارکنیم چراکه می‌تواند جلوه‌های مختلفی داشته باشد.
رئیسی وظیفه نظام اسلامی را عمل به دستورات اسلام دانست و تصریح کرد: اگر تمام دستگاه‌ها در عمل به مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کرده بودند، وضع جامعه ما این‌گونه نبود.آنچه وظیفه است آن است که در حوزه فرهنگی و الگوسازی و بصیرت‌آفرینی باید کار فرهنگی گسترده انجام شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بخشی از مردم بااراده الهی برای حفظ نماد حجاب مبارزه می‌کنند و عده دیگری از انسان‌های مستکبر و خودخواه و بی‌غیرت دنبال پرده‌دری هستند و با تمام قوای فرهنگی آمده‌اند تا این نماد را بشکنند.
وی با انتقاد از اینکه برخی در داخل کشور بر طبل حریم خصوصی می‌کوبند، تصریح کرد: فضای مجازی مدیریت نشده تهدیدی برای جامعه است و مدیریت این فضا ضروری است.
رئیس تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: به علت خطر تهدید ارزش‌های الهی در جامعه باید هم اندیشی شود و با بهره‌گیری از توان ارزشمند زنان و مردان متعهد جامعه اسلامی و استفاده از نگاه فرهیختگان و روشنفکران جامعه، حرکتی متفاوتی با آنچه تاکنون بوده است انجام شود.
رئیسی با اشاره به فعالیت بیش از 60 کانال فارسی زبان در راستای پروژه جنگ نرم دشمن بر علیه نظام اسلامی یادآور شد: جبهه فرهنگی انقلاب باید با اتکا به خدا و اعتماد به نفس فعالیت کند، سخن از بحث عفت و عفاف سخن قابل‌توجه و مهمی است که در راهکارهای ارائه‌شده به اصل و اهمیت آن توجه شده است.


 • دعائی : حل مسائل فرهنگی ، با انقلاب مردمی صورت ‌پذیر است

همچنین دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب نیز در ادامه مراسم مأموریت های جبهه فرهنگی را به تفصیل بیان کرد و با اشاره به بیانات رهبری درباره اهمیت فرهنگ سازی درباره حجاب و عفاف اظهار داشت:جبهه فرهنگی حجاب و عفاف بر مبنای برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و حمایت از تشکل‌های مردمی فعالیت می‌کند برهمین اساس راهبرد کلان حاکم بر جبهه در دو بخش شناسایی محصولات و سازمان‌دهی فعالین است.
سید محسن دعایی افزود: اجلاس سراسری«ع»، یک کارگاه آموزشی تمام‌عیاراست که در آن پروژه رصد نمای ملی«ع» مورد بررسی قرار می‌گیرد و با دقت در این نرم‌افزار علمی آسیب‌ها، کمبودها و خلاءها را شناسایی خواهیم کرد و امیدواریم این همایش ثمرات مثبتی در رواج سبک‌زندگی عفیفانه در جامعه داشته باشد.

وی شبکه‌سازی را هدف اصلی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور دانست و گفت: باید فرهنگ را مطابق خواست رهبر انقلاب مردمی کنیم و برای رزم و عملیات در این حوزه آماده‌باشیم.
دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در ادامه این مراسم به قرائت پیام رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه فرهنگی در تاریخ 20 اردیبهشت 95 پرداخت.
 

 • بانکی‌پور: معرفی تجهیزات برای فعالان فرهنگی در راه مبارزه بادشمن ضروری است

دکتر امیرحسین بانکی‌پور مدیر رصدنمای ملی«ع» در بخش دیگری از این مراسم با تأکید بر اهداف اصلی رصدنمای «ع» خاطرنشان کرد: نخستین هدف رصدنما معرفی آثار فاخر فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف است و هدف دیگر معرفی تجهیزات برای فعالان فرهنگی درراه مبارزه با دشمن است، ما تلاش کردیم برای ایجاد یک رفتار فرهنگی از گونه های مختلف محصولات فرهنگی بهره برداری داشته باشیم.
بانکی پور افزود: مخاطبان رصد نمای «ع» شامل چهار گروه فرهیختگان، مروجان حجاب، عموم مردم و مسئولان چهار گروه اصلی مخاطب رصد نمای «ع» هستند.
وی از معرفی 110 محصول برتر فرهنگی در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: این آثار با 80 شاخصه توسط 24 داور ملی ارزیابی‌شده‌اند که در انتهای همایش از این آثار برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر علمی دومین اجلاس سراسری «ع»، در پایان از فعالان فرهنگی خواست آثار فاخر فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف را شناسایی کرده و آن را ترویج دهند.
لازم به ذکر است سخنران پایانی این همایش سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران بود./

۱۳۹۵/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...