نسخه چاپی

منوچهر متكي:

لیست جبهه متحد مورد تأیید جامعتین است

عکس خبري -ليست جبهه متحد مورد تأييد جامعتين است

دومین همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان شامگاه دوشنبه در مسجد سجاد (ع) این شهرستان و با حضور اعضای جبهه متحد استان البرز و دو کاندیدای مورد حمایت این جبهه برگزار شد.

این همایش قرار بود با سخنرانی منوچهر متکی در ساعت 16 برگزار شود اما دیرتر آغاز شد.

وزیر سابق خارجه کشورمان در ابتدای سخنان خود به شرایط ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن دوران مردم ما تاثیری در تعیین سرنوشت خود نداشتند، مسئولان و سران حکومت پهلوی نیز دست‌نشانده خارجی‌ها بودند.

متکی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) در ابتدا به مردم رجوع و با استفاده از انتخابات نوع نظام و مسئولان ارشد را انتخاب کردند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌کنیم که این امر نشان‌دهنده اهمیت رای و حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

* انقلاب اسلامی الگویی برای ملت‌های مسلمان است

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به قیام ملت‌های مسلمان علیه حکومت‌های دست‌نشانده غرب گفت: امروز کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی الگو گرفته و می‌خواهند در تعیین سرنوشت خویش نقش داشته باشند.

متکی گفت: اگر به روند حرکت بیداری اسلامی توجه کنیم،‌ می‌بینم که خواسته ملت‌ها استقرار نظام‌های مردم‌سالار دینی است و در این راه جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور مردم در صحنه اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای توطئه کشورهای بیگانه علیه جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان افزود: لازم است توجه داشته باشیم که حضور مردم باید آگاهانه بوده و افرادی به مجلس راه یابند که توانایی حضور در این نهاد با اهمیت و حساس را داشته باشند.

* لیست جبهه متحد مورد تأیید جامعتین است

متکی با تاکید بر اینکه مردم برای حضور آگاهانه در انتخابات باید تحقیق کرده و با افراد معتمد و متدین مشور کنند، گفت: جبهه متحد اصولگرایان با هدایت جامعتین و حضرات آیات مهدوی‌کنی و یزدی تشکیل شده است.

وی افزود: روحانیت معظم در جامعتین از این لیست حمایت و کسانی پشت جبهه متحد قرار دارند که سال‌ها برای سربلندی اسلام و انقلاب تلاش کرده‌ و مورد وثوق ملت متدین و ولایت‌مدار کشورمان هستند.

* در انتخابات جریان نوپایی با چراغ خاموش حرکت می‌کند

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه مردم را به حضور آگاهانه در انتخابات تشویق کرد و گفت: در انتخابات‌های گذشته رقبا مشخص بوده و مردم می‌دانستند از میان گروه‌های سیاسی به کدام گروه و دسته رای دهند.

متکی گفت: شرایط در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد چرا که یک جریان نوپا با چراغ خاموش در حال حرکت و یارگیری بوده و برنامه‌ها و اهداف خود را به صورت شفاف بیان نمی‌کند.

وی تاکید کرد: مردم باید مراقب این جریان باشند و با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند.

متکی ادامه داد: از سوی دیگر اصلاح‌طلبان در این انتخابات شرکت نکردند و تعداد معدودی نیز که حضور دارند از چهره‌های ناشناخته این جریان سیاسی هستند.



* مردم از اصلاح‌طلبان می‌پرسند شما کجا بودید؟

وی با تاکید بر اینکه بقای هر گروه و جریان سیاسی به حضور آنها در عرصه‌های مختلف بستگی دارد، گفت: به طور قطع مردم ما در انتخابات حضوری حداکثری خواهند داشت و پس از آن از چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب می‌پرسند شما کجا بودید؟

وزیر سابق خارجه کشورمان تصریح کرد: مردم از اصلاح‌طلبان و رهبران این جریان می‌پرسند، ما برای دفاع از اسلام و انقلاب به صحنه آمدیم،‌ اما چرا شما در این عرصه حساس حضور نداشتید؟

متکی در پایان تاکید کرد: اصلاح‌طلبان و رهبران این جریان باید درباره عدم حضور فعال خود در انتخابات به مردم پاسخگو باشند.

این مراسم ابتدا قرار بود پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شود،‌ اما به دلیل حضور مردم از ساعت‌ها قبل اعلام شد که ساعت 16 سخنرانی منوچهر متکی برگزار می‌شود.

با این وجود سخنرانی متکی چندین ساعت با تاخیر آغاز شد.

در پایان نیز محمد جواد کولویند و عزیز اکبریان به عنوان دو کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد در شهرستان کرج به مردم معرفی شدند.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...