نسخه چاپی

"هند" به دنبال افزایش صادرات پوشاك به ایران

دولت و تولید كنندگان منسوجات و پوشاك هند برای كاهش وابستگی به صادرات منسوجات به اتحادیه اروپا و امریكا در نظر دارند میزان صادرات این كالاها به ایران را به چهار برابر میزان فعلی افزایش دهند.

به گزارش نما به نقل از میزان،جی .راجانی ، رئیس شورای ترویج صادرات پوشاک هند میزان صادرات منسوجات این کشور به ایران را سالانه 21 میلیون دلار برآورد کرد و اظهار کرد در نظر داریم این میزان را در دوسال آینده به یکصد میلیون دلار افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف به دنبال کاهش تعرفه عوارض واردات از ایران هستیم .

به گفته مقامات وزارت صنایع و پوشاک هند،این کشور در نظر دارد، بازارهای جدیدی برای فروش منسوجات در ایران،خاورمیانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع بیابد.

هم اکنون بیش از 60 درصد از منسوجات تولیدی هند راهی اتحادیه اروپا و امریکا می شود.
هیاتی از وزارت اقتصاد و بازرگانی هند،چندی پیش با سفر به ایران با همتایان خود برای کاهش عوارض گمرکی ،تغییر سیاست های وارداتی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای صادرات پوشاک به ایران گفت وگو کردند.

راشمی ورما، معاون وزارت صنایع پوشاک هند در بمبئی گفت: اگرچه امریکا و اتحادیه اروپا بازار های مهمی برای صنعت پوشاک هند،است،اما ما در حال بررسی بازار های جدید در منطقه برای کاهش وابستگی خود به این دو منطقه هستیم.

وی تصریح کرد بازار پوشاک ایران فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای هندی محسوب می شود.
معاون وزارت صنایع پوشاک هند با بیان اینکه ایران در گذشته عوارض گمرکی سنگینی بر واردات پوشاک از هند اعمال می کرد گفت این کشور به تدریج عوارض گمرکی واردات پوشاک را به 55 درصد و به تازگی به 32 درصد کاهش داده است .

وی خاطرنشان کرد: با مقامات ایرانی برای کاهش عوارض گمرکی واردات منسوجات هند به ایران به 20 تا 25 درصد در دو سال آینده به توافق رسیده اند.

به گفته تجار هندی، با افزایش صادرات پوشاک کشورهایی مانند پاکستان ،ویتنام و بنگلادش ،صادرات هند کاهش یافته است .

دولت هند افزایش صادرات پوشاک در سال 2016 به 47.4 میلیارد دلار را پیش بینی کرده بود که فقط 38 میلیارد دلار از این مبلغ تا پایان ماه مارس سال مالی تحقق یافت .

هند در نظر دارد در سال 2017 با یافتن بازارهای جدید از جمله ایران ،صادرات نساجی این کشور را به 50 میلیارد دلار افزایش دهد.

راهول مهتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک هند با بیان اینکه افزایش صادرات منسوجات به 50 میلیارد دلار دست یافتنی است می گوید ظرفیت پوشاک ایران حدود 16 میلیارد دلار است که حدود 40 درصد این میزان در داخل این کشور تولید و بقیه با واردات و یا راههای غیر قانونی تامین می شود.

وی تصریح کرد ایران به عنوان دروازه اروپا می تواند فرصت های زیادی برای صادرات پوشاک هند فراهم کند.

هند در نظر دارد در پنج سال آینده صادرات پوشاک خود را به 62 میلیارد دلار افزایش دهد.
انتظار می رود ارزش بازار داخلی پوشاک هند تا سال 2021 با 5.2 درصد رشد به 80 میلیارد دلار افزایش یابد.

هندوستان دومین تولید کننده و سومین صادر کننده بزرگ کالاهای نساجی درجهان است و حدود پنج درصد از سهم کل بازار جهانی را در اختیار دارد.

صنعت نساجی هند درمجموع 11 درصد از صادرات هندوستان و چهار درصد از درآمد ملی این کشور را به خود اختصاص داده و حدود یکصد میلیون نفر دراین صنعت مشغول به کار هستند.
حدود 63 درصد از ظرفیت بافندگی جهان در هندوستان قرار دارد و این کشور از نظر پنبه ،ابریشم و پارچه شهرت جهانی دارد.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...