نسخه چاپی

فاجعه منا باید در مجامع جهانی پیگیری شود

عضو مجلس خبرگان رهبری، آل سعود را به دلیل عملكرد نامناسب خائن‌الحرمین نامید و گفت: مسئولان و دیپلماتهای كشورمان فاجعه منا را در مجامع بین‌المللی تبیین و پیگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، آیت‌الله هادی ملکوتی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: مسئولان و دیپلماتهای کشورمان باید فاجعه منا را در دیدار با سایر مقامات کشورهای دیگر مورد تبیین قرار داده و این موضوع بسیار مهم را در مجامع بین‌المللی پیگیری و بررسی کنند تا آل سعود بیش از پیش رسوا شود.

وی ادامه داد: در داخل کشور نیز باید مظلومیت شهدای منا و آسیب‌دیدگان این فاجعه تلخ مورد توجه قرار گیرد و این موضوع مهم برای مردم دوباره مطرح شود و یاد و خاطره شهدای منا گرامی داشته شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در داخل کشور نیز باید با برگزاری مراسم و یادبود، به گونه‌ای عمل شود تا یاد و خاطره شهدای منا به فراموشی سپرده نشود.

آیت‌الله ملکوتی درباره وظیفه مسئولان به ویژه مسئولان وزارت خارجه در قبال فاجعه منا متذکر شد: عملکرد مسئولان نیز منوط به این است که از امکانات و قدرت خویش تا چه حد بهره‌برداری کرده‌اند؛ مسئولان باید عملکرد خود در این مورد را رسانه‌ای کرده و به مردم گزارش دستاوردها در رابطه با بررسی فاجعه منا را ارائه دهند.

وی با انتقاد از عملکرد آل سعود در فاجعه منا و سایر رویکردها در جهان اسلام گفت: آل سعود خادم‌الحرمین نیست بلکه مردم جهان اسلام آنها را خائن‌الحرمین می‌دانند و رویکرد آنها در یمن و سایر نقاط در قتل عام بی‌گناهان مورد نفرت مردم است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه سران برخی کشورهای اسلامی در فاجعه منا، عملکردی از خود بروز ندادند و متاسفانه برخی از این دولتها وابسته هستند؛ جمهوری اسلامی نیز باید با مردم این کشورها ارتباط پیدا کند و مردم را از جنایت و خیانت سران سعودی آگاه کند.

مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در تاریخ هفتم مهر سال گذشته در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت‌ها و به‌خصوص دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند؛ این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...