نسخه چاپی

لاریجانی: دولت تاجر و كاسب خوبی نیست

دولت تاجر و كاسب خوبی نیست و این مردم هستند كه می‌بایست در عرصه تولید و اقتصاد وارد میدان شوند و دولت نیز ‌باید آن‌ها را كمك و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهد كه متأسفانه هنوز این موضوع در كشورمان جا افتاده است.

به گزارش نما، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای دشمنان برای به هم ریختن امنیت کشور کم نیست و باید مراقب مسائل امنیتی باشیم و نگذاریم بحران ناامنی به داخل کشور ورود پیدا کند.

علی لاریجانی شامگاه جمعه در جلسه هفتگی آل یاسین قم طی سخنانی با بیان اینکه بساط دینی خوبی در اینجا پهن شده است، افزود: این جلسه از جلسات پرمحتوای شهر مقدس قم است و این روش برگزاری مراسم سابقه کمتری دارد که جای قدردانی و سپاسگزاری است.

وی با بیان اینکه جلسات مذهبی باید بر روی کار دینی خالص تأکید داشته باشند، افزود: این امر موجب دوام و تقویت هیئت‌های مذهبی خواهد شد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به سه اصل مهم که جزو ضروریات کشور به شمار می‌رود، افزود: مسائل فرهنگی از جمله آنهاست و چیزی که می‌تواند انقلاب، نظام و کشور را حفظ کند همین معارف اهل بیت(ع) و مسائل دینی خالص است که اگر افراد دینی در جامعه تربیت شوند نظام اسلامی تقویت و حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی نیز از ضروریات کشور است، افزود: کشور ما در مسائل مختلفی رشد خوبی داشته است اما در زمینه اقتصاد ضعف‌هایی داشته‌ایم که البته بخشی از آن مربوط به تحریم‌ها و بخشی نیز مربوط به اشکالات مدیریتی داخل کشور بوده است.

لاریجانی ادامه داد: امروز نیروی انسانی متخصص زیادی در کشور داریم اما جوانان تحصیل کرده بیکار هستند در حالی که جوانان تحصیل کرده ‌باید موتور متحرک کشور باشند.

وی تأکید کرد: همگان باید در زمینه اقتصاد همت کنند و البته باید گفت که امروز در کشور به امر اقتصاد آن‌گونه که باید و شاید توجه نمی‌شود.

دولت تاجر و کاسب خوبی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید ‌باید در دست مردم باشد، افزود: دولت تاجر و کاسب خوبی نیست و این مردم هستند که می‌بایست در عرصه تولید و اقتصاد وارد میدان شوند و دولت نیز ‌باید آن‌ها را کمک و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهد که متأسفانه هنوز این موضوع در کشورمان جا افتاده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در زمینه حضور مردم در عرصه اقتصاد شفاف سازی کنند، ادامه داد: آنچه که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند در واقع تقویت پایه‌های تولید در داخل کشور است و تولید کشور باید محکم شود که برای این امر حداقل ۲۰ سال می‌بایست با روحیه انقلابی و مجاهدت کار کنیم.

باید مراقب مسائل امنیتی کشور باشیم

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل منطقه‌ای اظهار داشت: منطقه ما هیچ‌گاه به اندازه امروز بهم ریخته نبوده است و متأسفانه بسیاری از کشورهای اطراف منطقه ما درگیر مسائل تروریستی هستند.

وی تصریح کرد: باید مراقب مسائل امنیتی کشور باشیم هرچند که نیروهای نظامی در کشورمان در شرایط خوبی هستند اما فشارهای دشمنان برای به هم ریختن امنیت کشور کم نیست و باید مراقب مسائل امنیتی باشیم و نگذاریم بحران ناامنی به داخل کشور ورود پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فشار تروریست‌ها و برخی کشورهای دیگر از جمله سعودی‌ها بر آن است که امنیت کشور را دچار بحران کنند.

وی گفت: کشور ما به دلیل سیاست‌های روشن و عاقلانه‌ای که داشته است از یک سری ضربه‌ها خارج شده است؛ در گذشته ایران را طرفدار تروریست می‌نامیدند هرچند که بان کی مون هم در سخنان بی مورد خود این حرف را تکرار کرده است اما باید اذعان داشت این فضا شکسته شده است و همگان دیدند که ایران در برابر تروریست‌ها در کشورهای منطقه ایستاده و مبارزه می‌کند و آنها فهمیده‌اند که ایران در این مدت درست عمل می‌کرده است.

فضا به سمت ایران در حال تغییر است

لاریجانی با بیان اینکه فضای دنیای امروز مدام در حال تغییر است، افزود: خوشبختانه فضا به سمت ایران در حال تغییر است در عین حال ما هزینه‌های بسیاری در این زمینه داده‌ایم اما نفوذ منطقه‌ای ایران تقویت شده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه خاورمیانه کشوری با ثبات و امنیت بخش است، افزود: امروز دشمنان نیز به این امر اذعان دارند که حل مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست و این هم به برکت روحیه انقلابی و مجاهدانه جوانان ایران اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید روحیه دینی را در جوانانمان تقویت و مسائل حاشیه‌ای می‌بایست کم و رقابت‌ها را بیشتر کنیم و آرامش درونی و همبستگی ملی را تقویت کنیم.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...