نسخه چاپی

راهپیمایی روز قدس در بیش از 50 كشور جهان

هم‌زمان با برگزاری تظاهرات روز قدس در ایران، مسلمانان در بیش از 50 كشور جهان از جمله مصر، لبنان و تونس با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی همبستگی خود را با قدس و ملت مظلوم فلسطین اعلام كردند.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتی شبكه فلسطين اليوم، صدها هزار تن از مسلمانان در بيش از 50 كشور جهان به مناسبت روز جهاني قدس با حضور در خيابان‌ها و ميادين اصلي كشورهايشان همبستگي خود را با ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند و بر دفاع از قدس و مبارزه با يهودي‌سازي آن تاكيد كردند.

شخصيت‌هاي سياسي و مردمي در كشورهاي مسلمان از جمله كشورهاي عربي با حضور در راهپيمايي‌ها و تظاهرات‌ روز قدس در سراسر جهان حمايت خود را از ملت فلسطين اعلام كردند و ادامه مقاومت و پايداري فلسطينيان را در مقابل رژيم صهيونيستي خواستار شدند.

در لبنان مردم با برگزاري تظاهرات در جنوب اين كشور اقدامات اخير رژيم صهيونيستي مبني بر تلاش براي يهودي‌سازي قدس را محكوم و تاكيد كردند كه قدس همواره پايتخت فلسطين باقي خواهد ماند.

در مصر نيز "جبهه نجات الاقصي" از گروه‌هاي فعال مصري و مدافع حقوق فلسطينيان با برگزاري تظاهراتي كه در آن شخصيت‌هاي مختلف سياسي، ديني و مردمي حضور داشتند روز جهاني قدس را گرامي داشت.

مصري‌ها هم‌چنين با تجمع در ميدان التحرير قاهره اقدامات بين‌المللي براي پايان دادن به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي عليه قدس و مسلمانان فلسطيني را خواستار شدند.

تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي تاكيد كردند كه برگزاري تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان پيام واضحي به رژيم صهيونيستي است كه نمي‌تواند به اشغالگري‌ها و تجاوزگري‌هاي خود عليه فلسطينيان ادامه دهد.

در تونس نيز برخي از گروه‌هاي فعال در زمينه دفاع از حقوق ملت فلسطين همايشي را برگزار كردند و همراه با ديگر مسلمانان در سراسر جهان از حقوق حقه ملت فلسطين دفاع كردند.

مسلمانان تونسي با تاكيد بر اينكه قدس پايتخت فلسطين باقي خواهد ماند، پايان اقدامات رژيم صهيونيستي در شهرك‌سازي و نابودي نشانه‌هاي اسلامي و عربي شهر قدس را خواستار شدند.

در نوار غزه نيز فلسطيني‌ها با برگزاري تظاهراتي كه جنبش مقاومت فلسطين حماس آن را برگزار كرده بود بر ادامه مقاومت تا آزادسازي قدس و تمامي اراضي اشغالي از چنگ رژيم اشغالگر قدس تاكيد كردند.

در همين حال، رژيم صهيونيستي با استقرار پنج هزار نيروي نظامي در شهر قدس براي مقابله با هرگونه تحرك مسلمانان در اين شهر آماده شد.

بنا به گفته شاهدان عيني از بامداد امروز (جمعه) پنج هزار سرباز و نيروي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در مناطق مختلف شهر قدس مستقر شدند و از ورود نمازگزاران مسلمان به اين شهر جلوگيري كردند.

رژيم صهيونيستي از ورود نمازگزاران كمتر از 40 سال به مسجد الاقصي جلوگيري كرده و كودكان بالاي 12 سال نيز حق ورود به مسجدالاقصي را ندارد.

با وجود تدابير شديد امنيتي كه رژيم صهيونيستي در اطراف شهر قدس اتخاذ كرد، بيش از نيم ميليون فلسطيني براي اداي نماز در مسجد‌الاقصي به قدس وارد شدند.

۱۳۹۱/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...