نسخه چاپی

كدخدایی: رایزنی‌ برای اصلاح قانون انتخابات آغاز شده است

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به موضوع اصلاح قانون انتخابات گفت: اصلاح این قانون، یكی از مهم‌ترین موضوعاتی است كه باید مساعی همه نهادهای مربوط در سطح نظام جمهوری اسلامی را در مورد آن تجمیع كرد.

به گزارش نما، "عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان، از اولویت‌های کاری این شورا در دوره جدید گفت.

وی با اشاره به موضوع اصلاح قانون انتخابات گفت: اصلاح این قانون، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مساعی همه نهادهای مربوط در سطح نظام جمهوری اسلامی را در مورد آن تجمیع کرد.

کدخدایی افزود: تدوین نظام جامع انتخابات، یکی از اولویت‌های مهم کاری شورای نگهبان است که امیدوار هستیم این اتفاق مبارک در این دوره رخ دهد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: البته تدوین این نظام جامع، نیازمند عزم همه دستگاه‌های مربوط است و کسی نباید فقط از شورای نگهبان، انتظار عملی شدن این امر را داشته باشد.

کدخدایی، ضمن اشاره به اینکه شورای نگهبان، در حقیقت، آخرین مرحله تکوین قانون در نظام سیاسی کشور است، افزود: قبل از آنکه شورای نگهبان بخواهد وارد میدان شود و به وظایف قانونی خود عمل کند، باید دستگاه‌های مربوطه و به ویژه قوای مقننه و مجریه، اقدامات لازم را برای تدوین و اصلاح قوانین جدید انتخاباتی در قالب یک نظام جامع، عملی سازند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شخصاً به همه اطمینان می‌دهم که شورای نگهبان، از هیچ تلاشی برای به ثمر نشستن بحث قانون جامع انتخابات در کشور دریغ نکند.

کدخدایی همچنین گفت: در حال حاضر، ارتباطات مناسبی با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوط و نیز با نهادهای ذیربط و ذیصلاح قوه مجریه به منظور تدوین سازوکارهای اصلاح قانون انتخابات داریم و رایزنی‌ها برای این امر آغاز شده است.

سخنگوی شورای نگهبان، به نقش رسانه‌ها در هدایت درست افکار عمومی در مورد اصلاح قانون انتخابات نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه تاکنون، موضوع اصلاح قانون انتخابات، آنگونه که باید و شاید برای افکار عمومی توضیح و توجیه نشده است در حالیکه رسانه‌ها می‌توانند نقشی بسیار مهم و کلیدی در این امر داشته باشند.

وی افزود: درخواست من به عنوان سخنگوی شورای نگهبان از رسانه‌ها این است که با ارائه اطلاعات درست، بجا و به دور از هر نوع غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری، افکار عمومی را در جریان موضوع اصلاح قانون انتخابات و تدوین نظام جامع انتخابات قرار دهند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: موضوع اصلاح قانون انتخابات و تدوین نظام جامع انتخابات، بیش و پیش از آنکه موضوعی سیاسی باشد، موضوعی حقوقی است.

کدخدایی، با اشاره به اینکه اصلاح قوانین انتخاباتی ممکن است فرایندی زمان‌بر باشد، گفت: اگر در مورد این امر، یک احساس عمومی و ملی شکل بگیرد و همه دستگاه‌های مربوط، به عنوان یک دغدغه به این مسأله نگاه کنند، انشالله شاهد تحولات مهمی در کشور خواهیم بود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان، ابراز امیدواری کرد با اصلاح رویه‌ها و قوانین انتخاباتی، جایگاه و اهمیت آرای مردم از یک سو و شأن نهاد شورای نگهبان به عنوان مرجع صیانت از قانون اساسی کشور و حراست از رأی مردم از سوی دیگر، بیش از پیش حفظ گردد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...