نسخه چاپی

فیشهای نجومی اراك لابه‌لای اخبار گم شد

عضو كمیسیون امنتی ملی مجلس نهم در خصوص فیش های حقوقی نجومی گفت: فیش های حقوقی نجومی به نوعی پول كثیف و غیرقانونی محسوب می شود كه باید با آن برخورد شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد حسن آصفری، نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان، و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم؛ با اشاره به لزوم برخورد با فیش های حقوق نجومی گفت: نقطه شروع فیش های حقوقی از اراک با انتشار فیش حقوقی هنگفت برخی از مسئولان کارخانه آلومینیوم سازی اراک بود که دولت باید نظارت می کرد و اقدام عاجلی صورت می داد.



وی با اشاره به اینکه بعضی از این صنایع که پدیده فیش های حقوقی در آن صدق می کند متعلق به مردم و سهام عدالت است، افزود: تقریبا ۵ ماه از موضوع انتشار فیش های حقوقی مسئولان ایرالکو می گذرد ولی تا کنون هیچ برخوردی از طرف دولت و حتی نهادهای نظارتی در این خصوص صورت نگرفته است و صرفا در برخی موارد جنبه هیاهوی رسانه ای پیدا کرده است.



عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فیش های حقوقی نجومی مسئله کوچکی نیست و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد، تصریح کرد: مبالغی که در این فیش ها ذکر شده حق افراد نبوده و متعلق به بیت المال است.



آصفری ادامه داد: برخی در قالب هیئت مدیره مصوباتی را در جلسات داخلی خود تصویب می کنند که طبق آن حق بیشتری برای خود قائل می شوند تا پول بیشتری از بیت المال دریافت کنند.



پرداخت حقوق های چند صد میلیونی شب عزاست یا یارانه ۴۵ هزار تومانی؟
وی بیان کرد: در حالی در اراک حقوق های ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می شد که کارگران کارخانجاتی مثل آونگان، هپکو و... چندین ماه حقوق های ۸۰۰ هزار تومانی و ۱ میلیونی خود را دریافت نکرده بودند.



این کارشناس سیاسی افزود: در حالی عده ای هنوز هم حقوق های چند ده میلیونی دریافت می کنند که دولت حتی سبد کالای کارگران برخی از کارخانجات را قطع کرده و آنها را در مضیقه قرار داده است.



آصفری با اشاره به اینکه هنوز هم مبالغ چند صد میلیونی تحت عنوان پاداش به هیئت مدیره پرداخت می شود، بیان کرد: این مبالغ را همان اعضای هیئت مدیره در مصوبه های داخلی کارخانه تصویب می کنند ولی برای پرداخت حقوق کارگر کوتاهی می کنند.



وی تاکید کرد: در همین دوران که برخی از بیت المال حقوق چند صد میلیونی می گیرند، مسئولان دولتی شب پرداخت یارانه های ۴۵ هزارتومانی مردم را به شب عذاب تشبیه می کنند.




تهی دستانی که با حقوق های آنچنانی در خانه های سازمانی زندگی می کنند

نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به امکاناتی که در اختیار برخی مدیران قرار می گیرد، گفت: افرادی که حقوق چند صد میلیونی می گیرند حتی در خانه های سازمانی می کنند و ریالی نیز بابت اجاره خانه پرداخت نمی کنند. هزینه های حمل و نقل و همچنین هزینه های رفاهی و تفریحی نیز ندارند و بهترین امکانات رفاهی برای مسافرت برایشان در نظر گرفته شده است.



فیش های حقوقی نجومی، مصداق بارز پول کثیف/ نمایندگان مجلس در قبال فیش های کثیف ساکت نباشند
آصفری با بیان اینکه مسئله فیش های حقوقی در همه دستگاه ها وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه این مسئله خسارات جدی نیز وارد می کند که باید در این زمینه نه تنها قوانین تصویب شود بلکه نظارت جدی بر روند اجرای قانون صورت بگیرد.



وی اظهار کرد: در مجلس نهم از اولین افراد بودم که به حقوق های چند ده میلیونی اعتراض کردم اما آن روز مسئولان ما در استان و کشور هیچ اقدامی نکردند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم بیان کرد: چنانچه این موضوعات ادامه دار شود و مردم برخوردی جدی مسئولان با حقوق های نجومی را مشاهده نکنند، اعتماد مردم به نظام و انقلاب سلب می شود.



آصفری با اشاره به ادامه دار بودن پرداخت فیش های حقوقی نجومی در اراک، گفت: باید از مسئولان و نمایندگان مجلس پرسیده شود که درباره فیش های حقوقی چه اقدامی در اراک صورت گرفته است. این درحالیست که اسناد و مدارک فیش های نجومی در شبکه های اجتماعی وجود دارد.



وی خاطرنشان کرد: فیش های حقوقی نجومی به نوعی پول کثیف و غیرقانونی محسوب می شود که باید با آن برخورد شود. افرادی که درباره پول های کثیف سخن می گفتند بدانند که فیش حقوقی نجومی نمونه ای از پول های کثیف به شمار می رود.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...