نسخه چاپی

محكومیت 13 قاضی متخلف به حبس‌ بلندمدت

سخنگوی دستگاه قضا از محكومیت 13 قاضی متخلف وبه حبس‌های طویل المدت خبر داد و گفت: همچنین در دادگستری آذربایجان غربی 8 وكیل و یك كارمند كه از مردم اخاذی می‌كردند بازداشت شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و نهمین نشست خبری خود با اشاره به اولویت دستگاه قضا درسال 95 مبنی بر برخورد با مفاسد داخل و خارج از قوه قضاییه، اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای سال جدید تاکنون 13 قاضی متخلف محکوم شدند و بعضا نیز حبس‌های طویل‌المدت گرفتند.

وی با بیان اینکه برای این افراد علاوه بر حبس جزای نقدی و سایر مجازات‌های پیش بینی شده در قانون درنظر گرفته شده است، گفت: چنانچه حکم آنها قطعی شود به اسم و مشخصات به اطلاع مردم می‌رسانیم.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از 8 وکیل و یک کارمند اجرای احکام یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این افراد از مردم اخاذی می‌کردند که برای‌آنها پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب هستند و ممکن است در روزهای آینده افراد بیشتری دستگیر شوند.

محسنی اژه‌ای همچنین از دستگیری سه یا چهار جاعل و کلاهبردار در کرج خبر داد و گفت: همچنین سه نفر از افرادی که خود را مأموران وابسته به دادگاه اصل 49 معرفی و بیش از 200 میلیون تومان از مردم پول گرفته بودند بازداشت شدند که البته معتقدم افرادی که این پول‌ها را داده‌اند نیز مجرم هستند.

وی در ادامه از دستگیری دو نفر دیگر که پیش از 500 مهر دستگاه‌های دولتی را جعل کرده بودند خبر داد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند تا فریب این افراد را نخورند زیرا هیچ مأمور دولتی حق ندارد پول نقد بگیرد. اینکه کسی پول نقد از مردم بگیرد پیداست که مأمور نیست و اگر هم مأمور باشد متخلف است.

معاون اول قوه قضاییه همچنین از صدور کیفرخواست در پرونده سازمان منطقه آب خراسان شمالی اداره کل راه و شهرسازی این استان و پرونده آلومینیوم جاجرم خبر داد و گفت: در این پرونده‌ها متهمان متعددی وجود داشتند که برای آنها کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است.

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...