نسخه چاپی

آموزش كاریكاتور اوباما و هیلاری!

راهپیمایی روز قدس امسال، حاشیه‌های زیادی از شور و نشاط مردم روزه‌دار زیر آفتاب شدید تا آموزش كاریكاتور سران نظام سلطه به راهپیمایان در بخش های جنبی مراسم داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، مردم روزه‌دار تهران از ساعت 10 صبح به همراه خانواده و دوستان خود به تدریج برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به سمت میدان انقلاب حرکت کرده و لحظه به لحظه به جمعیت آن‌ها افزوده می‌شد. در میان استقبال پر شور مردم از این روز تاریخی، صحنه‌ها و اتفاقات جالبی رخ داد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:


* اولین نکته ای که در راهپیمایی امروز جالب توجه بود، حظور مردم علاقمند به آرمان فلسطین از ساعت 10 صبح یعنی نیم ساعت قبل از آغاز رسمی راهپیمایی در خیابان های منتهی به خیابان انقلاب بود. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امسال به دلیل گرمای هوا و رعایت حال روزه داران زمان آغاز مراسم را کمی دیرتر از زمان معمول سالهای گذشته پیشنهاد داده بود اما مردم روزه دار تهران نشان دادند که بیشتر از آنچه که دوستان این شورا تصور می کردند به آرمان ملت فلسطین آزادی قدس شریف تعصب دارند.


* پرچم‌های رنگی «لبیک یا خامنه‌ای»، «لبیک یا صاحب‌الزمان»، «ما ایستاده‌ایم» و «القدس لنا» و هم چنین پرچم حزب الله لبنان، بحرین، عراق و فلسطین در کنار پرچم سه رنگ کشورمان در دستان زنان، مردان و نوجوانان روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس خودنمایی می‌کرد.

*جمعی از راهپیمایان با حضور در غرفه کنگره ملی آزادسازی چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، برای عضویت در کمیته‌های پیگیری وضعیت این دپیلمات‌ها ثبت‌نام کردند. این کنگره که توسط انجمن حمایت از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان برپا شده، زیر نظر خانواده این دیپلمات‌ها فعالیت می‌کند.





* سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج با برپایی «ایستگاه بیداری» در ضلع شمالی میدان انقلاب، تصاویری از جنایت علیه مسلمانان در میانمار و مبارزان در کشورهای عربی علیه حکومت‌های دیکتاتوری را به نمایش گذاشته بود. در حاشیه فعالیت‌های این غرفه، لوح فشرده‌ای با عنوان «بیداری» شامل نماهنگ‌هایی در حمایت از مردم انقلابی کشورهای عربی به علاقه‌مندان هدیه می‌شد.



* پیرمردی با چرخ‌دستی خود در میدان ولیعصر مستقر بود و در طول برگزاری راهپیمایی برای سلامتی امام‌زمان (عج) اسفند دود می‌کرد. در کنار او پیرمرد دیگری با فریاد «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل یاد نره»، مرکز توجه عکاسان و خبرنگاران بود.







* موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس، ویراست دوم کتاب «شرح اسم: زندگی‌نامه آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (1357 ـ 1318)» که به اهتمام هدایت‌الله بهبودی بازبینی و تدوین شده را با تخفیف 10 درصد عرضه کرده بود.


* بزرگداشت راشل کوری شهروند آمریکایی و یکی از اعضای جنبش هواداران صلح و حمایت از حقوق مردم فلسطین که در سال 2003 در منطقه رفح توسط ماموران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود یکی دیگر از کارهای زیبای فرهنگی حاشیه مراسم بود. در غرفه ای که به این منظور در نظر گرفته شده بود خاطراتی که راشل کوری در زمان بازدیدش از سرزمین اشغالی برای مادرش نوشته بود، به مردم ارائه می شد. گفتنی است در تهران خیابانی به نام این زن شهید آمریکایی نامگذاری شده است.


* برخی از جوانان به تاسی از هم کیشان خود در فلسطین اشغالی، چفیه را طوری روی سر و صورت خود بسته بودند که جز چشمانشان چیز دیگری پیدا نبود. این جوانان برای اثبات شباهتشان با جوانان مبارز فلسطینی حتی سنگ هم به دست گرفته و نقطه ای را نشانه رفته بودند!

* بازار فروش کتاب در پیاده‌روی خیابان انقلاب مانند روزهای عادی، گرم بود و روزه‌داران عناوین کتاب‌ها را از نظر می‌گذراندند و اثر مورد نظر خود را خریداری می‌کردند. «ایثار و شهادت در آیینه مسجد»، «عدل الهی» نوشته شهید مرتضی مطهری و «وصایای امام‌خمینی (ره)» برخی از این آثار بودند.



* حضور برخی زوج های جوان با فرزندان نوزاد و خردسالشان در مراسم یکی دیگر از حاشیه های جالب توجه راهپیمایی امسال روز قدس بود.





*جمعی از بانوان با صورت‌های بسته شده با چفیه و سر دادن شعارهای عربی بر ضد آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس، پرچم اسراییل را در نزدیکی میدان انقلاب به آتش کشیدند.



* چند تن از مردم خوش ذوق حاضر در راهپیمایی برای ابراز انزجار خود از سران نظام سلطه و هم چنین سران کشورهای اسلامی که در جریان بیداری اسلامی منطقه ساقط شده یا در آستانه "اسقاط" هستند، تابوت آتشینی را با تصاویر آنان درست کرده و تشییع نمادینی برای آنان برگزار کردند.




* یکی از غرفه های فرهنگی جالب توجه در حاشیه این مراسم، غرفه آموزش کاریکاتور سران نظام استکبار بود. در این غرفه آموزش کاریکاتور چهره هایی چون بوش، اوباما، هیلاری کلینتون و سران رژیم جعلی صهیونیستی به راهپیمایان داده می شد و کاریکاتورهای جالبی با مضامین ضداستکباری و حمایت از آرمان آزادی قدس شریف و مظلومیت ملت فلسطین به نمایش گذاشته شده بود.

* مردم روزه‌دار و راهپیمایان روز قدس در زیر آفتاب شدید ظهر جمعه، از گرفتن عکس یادگاری با تن‌پوش‌ها و پلاکاردهای روز قدس غافل نشدند و هر خانواده، عکسی یادگاری از راهپیمایی روز قدس سال 91 با خود به خانه بُرد، گویی نمی خواستند افتخار حضور در این مراسم دینی و انقلابی از قاب خاطرات تصویری آنها پاک شود.

۱۳۹۱/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...