نسخه چاپی

درخواست عضو مجلس خبرگان از ظریف

عضو خبرگان رهبری گفت: آقای ظریف در نیجریه وضعیت مسلمانان آفریقا را پیگیری كرده و بیش از همه آزادی شیخ زكزاكی را خواستار باشد.

به گزارش نما ، آیت الله علی اسلامی عضو خبرگان رهبری در گفتگو با مهر، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان و حضور در کشور نیجریه گفت: آقای ظریف در نیجریه آزادی شیخ زکزاکی را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان در واکنش به چپاولگران غربی جای انتقاد دارد، افزود: وزارت خارجه کشورمان در مواجه با تمام کشورها از خاورمیانه گرفته تا آمریکا و انگلیس و فرانسه، موضع انفعالی دارد. تا چندی پیش دیپلماسی کشورمان در مسائل هسته ای خلاصه می شد در حالی که معلوم شد در آن میدان زیرکی مطلوبی از سوی مذاکره کنندگان نشان ندادیم.

این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برجامی که تنظیم کردند، بسیار جای نفوذ دشمن و به خصوص امریکا و انگلیس را با خود به همراه داشت. با این توافق، سردمداران ۱+۵ امکان نفوذ در برجام را داشته تا بتوانند با گنجاندن برخی عبارات، همه چیز را به نفع خود راقم زده و در آن خیری به نفع ملت ایران نباشد.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر دستگاه دیپلماسی همواره نشان داده که درگیر مسئله مذاکرات و برجام است و فرصت رسیدگی به موضوعات دیگر را ندارد، عنوان کرد: بعید است با این توافق در آینده هم چیزی نصیب ما شود. مسئولین محوری اقتصادی دولت خودشان اعلام کردند که با این توافقات چیزی گیرمان نیامده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: نه تنها چیزی به خیر ملت ایران تنظیم و تدوین نشده است، بلکه فقط دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برابر امواج سهمگین دشمنان منفعل شده است.

وی با بیان اینکه مسئله برجام وضعش روشن است و جای دفاعی از آن باقی نمانده، گفت: امروز می بینیم مسلمانان در سراسر دنیا کشته می شوند. در سوریه، عراق، فلسطین، بحرین و نیجریه زنان و مردان بیگناه به خاک و خون کشیده می شوند و دستگاه دیپلماسی در انفعال تمام هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد.

حجت الاسلام اسلامی گفت: بسیاری از مردم بحرین زیر شکنجه های سخت آل خلیفه قرار دارند اما دستگاه دیپلماسی کشورمان واکنش چندانی به این اقدامات انجام نداده است. ‌

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان نسبت به مقاومت اسلامی و مسلمانان فعالیت بسیار ضعیف و کمرنگی داشته، عنوان کرد: در شرایط فعلی که آقای ظریف در آفریقا و کشور نیجریه به سر می برند، جا دارد وضعیت مسلمانان آفریقا را پیگیری کرده و بیش از همه آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ای را خواستار باشد.

وی تصریح کرد: فرزندان این شیخ بزرگ را به شهادت رسانده اند، جا دارد که وزیر خارجه کشورمان در رایزنی های دیپلماتیک خود، احقاق حق از دست رفته این عالم بزرگوار را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام اسلامی یادآور شد: هویت جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مقاومت است. اگر مقاومت را رها کنیم، دشمن ما را خواهد بلعید. باید در سوریه، یمن، بحرین، عراق، کشمیر و هر جایی که مسلمانان آن مظلوم واقع می شوند، موضع گیری به جا کرده و از خون به ناحق ریخته مظلومان دفاع کنیم.

عضو خبرگان رهبری گفت: مسئولین ما به خصوص دیپلمات های کشورمان عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ ابرقدرت های جهان بکشند.

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...