نسخه چاپی

دستگیری اعضای باند كیف‌قاپ‌های 18ساله

عکس خبري - دستگيري اعضاي باند كيف‌قاپ‌هاي 18ساله

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ سه بچه محل نوجوان را كه كیف زنان 16محله تهران را ربوده بودند دستگیر كردند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا،‌ ماموران کلانتری 131 شهرری در 17 مردادماه سالجاري، حین گشت زنی در محدوده پارک الغدير، به پرسه زني‌های جوانی 18ساله به نام«امیرحسین» با يک دستگاه موتور سيکلت طرح هوندا 125 مشکی رنگ مشکوک شده و زمانی‌که این شخص با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشته، اميرحسين را دستگیر و به کلانتری منتقل می‌كنند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی مجتمع قضایی شهرری، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت كه با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، کارآگاهان با توجه به وقوع سرقت‌های کیف قاپی در محدوده شهرری و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی رنگ ( مشابه موتورسیکلت توقیف شده) به تحقیق از متهم پرداختند.

با آغاز تحقیقات و با بهره‌گیری از برخی تصاویر بدست آمده از چهره نگاری‌های انجام شده توسط تعدادی از مالباختگان و شناسایی متهم توسط یک مالباخته زن که برای چهره‌نگاری به پایگاه دعوت شده بود، «امیرحسین» به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کیف قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کرد.

مالباخته پس از شناسایی متهم، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه با خودرو شخصی در خیابان پروین اعتصامی توقف کرده بودم که ناگهان متهم به همراه جوان دیگری با یک دستگاه موتورسیکلت در کنار ماشین من توقف کرد و در حالیکه متهم راننده متورسیکلت بود سرنشین عقب موتور کیف دستی حاوی وجه نقد، گوشی تلفن همراه و ... مرا که در صندلی عقب قرار داشت برداشته و هر دو نفر به سرعت و در خلاف جهت حرکت، از محل متواری شدند.

با اعتراف صریح «امیر حسین» به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و معرفی همدستان خود به نام‌های «محسن»19 ساله و «جواد»18 ساله اعتراف کرد و اظهار داشت که با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و قرمز اقدام به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه از زنان كرده است.

با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده در منطقه شهرری، محسن و جواد نیز در حالی‌که هنوز چند ساعتی از آخرین سرقت و کیف‌قاپی آنها در خیابان 24 متری شهرری نگذشته بود، توسط کارآگاهان دستگیر شدند.

در ادامه تحقیقات و با دستگیری تمامی اعضای گروه، امیرحسین در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت كه به همراه محسن و جواد از کودکی در یک منطقه زندگی می‌کنیم و از همان زمان یکدیگر را کاملا می‌شناسیم؛ ارتباط ما سه نفر همچنان ادامه داشت و گاهی اوقات نیز به بهانه کشیدن قلیان در سفره خانه جمع می‌شدیم تا اینکه یک روز و به پیشنهاد محسن تصمیم گرفتیم تا با دو دستگاه موتورسیکلتی که از چندی پیش آنها را خریداری کرده بودیم، شروع به سرقت كنيم و طرح و نقشه و انتخاب فرد مورد نظر برای سرقت توسط ‌محسن انجام می‌شد و سرقت‌ها را بیشتر به صورت دو موتوره و گاهی اوقات نیز با یک موتور انجام می‌دادیم و عمدتا خانم‌ها را برای سرقت انتخاب می‌کردیم.

وي در مورد شيوه و شگرد سرقت‌هايشان عنوان كرد كه یا در پشت چراغ قرمز و یا چهارراه‌ها، در زمان توقف خودروها اقدام به سرقت کیف از روی صندلی‌ها بویژه صندلی عقب خودرو می‌کردیم و یا اینکه ابتدا با یک موتور باعث ایجاد مزاحمت و حتی رعب و وحشت برای راننده به ویژه رانندگان خانم شده و در همین زمان ترک‌نشین موتورسیکلت دوم از فرصت استفاده و کیف داخل ماشین‌ها را سرقت و در خلاف جهت حرکت ماشین‌ها متواري مي‌شديم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبرگفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق شهرری، دولت آباد، شوش، قرچک، افسریه، مسعودیه، میدان خراسان، خزانه، علی آباد، محلاتی، بهشت زهرا، نازی آباد، ولی آباد، عبدل آباد، متروی شهرری و حضرت امام (ره) اعتراف کرده‌اند که با تجمیع پرونده‌ها تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و براي شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده‌اند.

وي در پایان این خبر با اعلام این موضوع که شناسایی مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه قرار گرفته گفت: از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و در طول یک سال گذشته و در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق یاد شده مورد سرقت و کیف قاپی توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و قرمز رنگ قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا براي شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه كنند.

۱۳۹۱/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...