نسخه چاپی

آیت الله حائری: كعبه را ناامن كردند

آیت الله محی الدین حائری شیرازی عصر یكشنبه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد افزود: این كشتاری كه اخیرا در كنار كعبه شد برای ناامن كردن آن انجام گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مرحوم حاج میرزا خلیل، مردم و کعبه را به براده آهن و آهن ربا تشبیه می کند به این معنا که وقتی براده های آهن به آهن ربا نزدیک می شوند شکل پیدا می کنند همانطور که حلقه های مردم در اطراف کعبه شکل می گیرد و آنها را در صفوف منظم سازماندهی می کند.

این استاد حوزه علمیه گفت: اگر کعبه آلوده شد خاصیت آهن ربایی خود را از دست می دهد، بنا به فرموده قرآن کریم اگر کعبه به دست ابراهیم و اسماعیل باشد مردم را وادار به قیام در مقابل ظلم، بی عدالتی، فساد و انحراف می کند و عالم را به راه خیر و سعادت هدایت می نماید.

وی افزود: اما اگر این کعبه به دست ضدابراهیم و ناپاکان بیافتد پاک را ناپاک، بیدار را خواب و آتش را ذغال می کند از این جهت خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید کعبه را به دست ابراهیم و اسماعیل سپردم تا بتواند برای عالم مرکز اصلاح، احیا و بیداری باشد.

آیت الله حائری گفت: خداوند کعبه را در امنیت می گذاشت تا این حج سازنده باشد حتی مشرکین هم جنگ در ماههای ذیقعده و ذیخحه و محرم را برای حج و در ماه رجب برای عمره حرام می دانستند تا مردم از امنیت استفاده کنند و از حج بهره ببرند.

وی افزود: قلب در وجود ما مثل کعبه است در عالم، همانطور که کعبه خانه خداست، دل انسان هم خانه خداست.

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...