نسخه چاپی

حمایت آمریكا از قبضه بازار جهانی گاز بدست ایران

اكنون تحریم های ایران برداشته شده است، ایران به دنبال این است تا به سرعت بازیگردان اصلی بازار گاز در جهان شود. امروزه حجم تبادلات گازی نسبت به گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، مجله آمریکایی فوربس (Forbes) در گزارشی به حمایت های آمریکا از صادرات گاز ایران پرداخت و نوشت: تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران موجب شد تا صادرات گازی این کشور تا حد زیادی ضربه ببیند. تحریم های گذشته موجب شد تا سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در ایران کاهش یابد. اکنون ایرانی که دارای گاز طبیعی وسیعی می باشد به دنبال این است تا در سطح بین الملل وارد بازارهای جهانی شود.



فوربس افزود: «در حالیکه اکنون تحریم های ایران برداشته شده است، ایران به دنبال این است تا به سرعت بازیگردان اصلی بازار گاز در جهان شود. امروزه حجم تبادلات گازی نسبت به گذشته 30 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود که تا سال 2025، این حجم تبادلات 30 درصد دیگر نیز افزایش یابد. موفقیت بالای ایران در استخراج گاز طبیعی بسیار اهمیت داشته و باید گفت اکنون که استخراج موفقیت آمیز گاز طبیعی در جهان میانگین 30 تا 35 درصدی را دارد، ایران توانسته است که 79 درصد از گاز طبیعی چاه های نفتی خود را با موفقیت استخراج کند.»





این مجله آمریکایی افزود: «هرچند که در سال های اخیر ایران با تحریم های نفتی زیادی روبرو بود اما ایران همچنان به تولید و استخراج گاز خود ادامه می داد و پارس جنوبی ایران به طور کامل فعال بود. ایران گاز طبیعی خود را به کشور های ترکیه و همسایگان خود می دهد و بسیاری از استخراج کنندگان گاز منطقه تحت تاثیر قبضه بازار ایران قرار گرفته اند.»



فوربس در ادامه افزود: «اکنون ایران به طور قابل توجهی در صدد است تا به بازار و کلوب بین المللی گازی ال ان جی نیز بپیوندد، کلوبی که آمریکا نیز یکی از اعضای آن است و گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کنند، آمریکا نیز تاکنون مخالفتی با ورود ایران به این کلوب گازی نشان نداده است. پیش بینی می شود تا سال 2025 مصرف گاز اروپا تا 15 الی 20 درصد افزایش یابد و به نظر می رسد که ایران به دنبال رقابتی سخت با آمریکا در این زمینه است که حتی شده بازار های اروپایی را بدست گیرد. هدف ایران این است تا در سال 2018 صادرات گازی ال ان جی خود را به اروپا آغاز کند جایی که آمریکا نیمی از گاز های ال ان جی خود را به آنجا صادر می کند.»



فوربس در پایان افزود: «اهمیت ورود ایران به بازار جهانی گاز های ال ان جی در این است که مصرف گاز در سال های نزدیک، حدود 40 درصد افزایش خواهد یافت و ایران در این زمینه می تواند بازار خوبی را بدست آورد و گاز زیادی را حتی به کشور های آمریکای شمالی مانند کانادا نیز بفروشد.»

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...