نسخه چاپی

«تحصیل در رشته مورد علاقه» فقط ویژه فرزندان خانواده‌های مرفه

عضو كمیسیون آموزش مجلس در خصوص هدایت تحصیلی گفت: به صراحت عرض می‌كنم در برخی از مناطق، مدیران با ضرب و اجبار تحمیل‌هایی انجام‌ می‌دهند كه این امر موجب سرخوردگی، افت كیفیت تحصیل و منشأ مشكلات عدیده در دانش‌آموزان خواهد شد.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، به تشریح مشکلات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پرداخت و اظهار داشت: هدایت تحصیلی 2 بخش دارد؛ بخشی که وزارت آموزش و پرورش با توجه به سوابق تحصیلی، معلمان، اولیاء و رسانه‌ها، توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی به دآنش‌‌آموزان در خصوص این امر می‌کند که موضوعی مطلوب و قابل دفاع است.

وی ادامه داد: بخش دیگر که قابل دفاع نیست موضوع تحمیل وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انتخاب رشته است که این امر سبب تلاطم و بروز مشکلات عدیده در خانواده‌ها شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت مدارس دولتی محدود است، تصریح کرد: تحمیل ناخواسته دانش‌آموزان در رشته‌ای خاص باعث ورود خانواده‌ها به مدارس غیر دولتی می‌شود که این امر سبب چالش‌های جدی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: نگرانی این است که تحصیل دانش‌آموزان در رشته مورد علایق‌شان فقط مخصوص افرادی با خانواده مرفه شود و خانواده‌های متوسط و ضعیف از نظر مالی، نتوانند به معنای واقعی وارد رشته مورد نظر و استعداد خودشان شوند.

وی با بیان اینکه تا شروع سال تحصیلی جدید زمان چندانی باقی نمانده است، گفت: انتظار از مسئولان آموزش و پرورش این است که هر چه سریعتر تدبیری در سیاست کنونی، داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امکان دارد مسئولان آموزش و پرورش عنوان کنند که ما در خصوص هدایت تحصیلی تحمیلی انجام نداده‌ایم، اما به صراحت عرض می‌کنم در برخی از مناطق، مدیران با ضرب و اجبار تحمیل‌هایی انجام‌ می‌دهند که این امر موجب سرخوردگی، افت کیفیت تحصیل و منشاء مشکلات عدیده در دانش‌آموزان خواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...