نسخه چاپی

تاثیر دو روزه شدن تعطیلات بر كیفیت هوا

رئیس كمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته، كیفیت هوای تهران را متحول خواهد كرد و می تواند تأثیر زیادی بر مهار پدیده اینورژن در نیمه دوم سال داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر: اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته، کیفیت هوای تهران را متحول خواهد کرد و می تواند تأثیر زیادی بر مهار پدیده اینورژن (وارونگی دما) در نیمه دوم سال داشته باشد، گفت: شکل فعلی توزیع نامنظم تعطیلات به نحوی است که امکان سفر در تمام ایام سال را فراهم نمی کند و برای همین است که شهروندان تهرانی از کوچک ‌ترین فرصت برای سفر به نزدیک ترین مقصد به تهران که شهرهای شمالی است، استفاده می کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: در ماه‌ های آذر و دی که وارونگی دما اتفاق میافتد، تعطیلات کافی وجود ندارد در صورتی که بهترین زمان سفر به نیمه شمالی کشور، نیمه اول سال و بهترین زمان سفر به نیمه جنوبی کشور، نیمه دوم سال است.

وی با اشاره به این که اگر ترم تحصیلی دانش آموزان به نحوی تنظیم شود که پیش از فرا رسیدن زمان وارونگی دما به اتمام برسد و تعطیلات میان ترم اعمال شود، حجم ازدحام برای سفر به شمال کشور کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: در این صورت جنوب کشور، بهترین مقصد در پاییز و زمستان است، ضمن این که وارونگی دما لطمه کمتری به سلامت شهروندان می زند.

شاکری با بیان این که افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز، راهکار عاقلانه ‌ای است که منجر به کاهش آلودگی هوای تهران می ‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر، دامنه آلودگی هوای تهران از فصل زمستان به سایر فصول تسری یافته و یکی از راهکارهای کاهش و کنترل این مشکل،‌ افزایش تعصیلات آخر هفته است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه فراکسیون محیط زیست و کمیسیون های مرتبط در مجلس شورای اسلامی، موضوع سفرهای درون شهری و برون شهری را به صورت کارآمد مورد مطالعه قرار داده و یک بار برای همیشه یک کار قوی انجام دهند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مسئولان، اغلب از این می ترسند که دست به کارهای بزرگ بزنند و ایجاد تغییرات در تعطیلات یکی از همین موارد است.

۱۳۹۵/۵/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...