نسخه چاپی

دلایل گرانی مرغ در بازار

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی دلایل گرانی مرغ در بازار را تشریح كرد و گفت: شركت پشتیبانی امور دام از امروز ذخایر خود را وارد بازار می‌كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی دلایل گرانی مرغ در بازار را تشریح کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از امروز ذخایر خود را وارد بازار می‌کند.

محمد یوسفی دلایل گرانی مرغ را در بازار طی چند روز اخیر مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: گرما مهم‌ترین دلیل گرانی مرغ طی چند روز اخیر بوده است که باعث شده تعدادی از مرغ‌های زنده تلف شوند.

وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی قیمت ذرت و جوجه در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: از یک ماه گذشته تاکنون، قیمت ذرت و جوجه هر روز در حال افزایش است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اضافه کرد: علاوه بر این معمولا اوایل هرماه قدرت خرید مردم افزایش می یابد و در نتیجه تقاضا برای این کالا بالا می‌رود و از آنجایی که عرضه به دلیل گرما کاهش یافته است، قیمت مرغ گران می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه ۷۰ درصد مرغ مورد نیاز تهران از استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، قزوین، زنجان، سمنان، مرکزی و گلستان تامین می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه فصل تابستان است و دانش آموزان و فرهنگیان در تعطیلات به سر می‌برند، سفرهای تابستانه زیاد شده و در نتیجه مصرف مرغ هم بالا رفته است.

وی اضافه کرد: از آنجا که به دلایل ذکر شده مصرف مرغ در استان‌های مذکور افزایش یافته است، آنها میزان کمتری از این کالا را به تهران می‌فرستند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه تمام عوامل مذکور سبب گرانی قیمت این کالا در بازار شده است، افزود: قرار است شرکت پشتیبانی امور دام از امروز مرغ‌های ذخیره شده خود را وارد بازار کند.

یوسفی گفت: اگر مردم از این مرغ‌های منجمد که قیمت پایینی هم دارند، استقبال کنند نرخ این کالا طی چند روز آتی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، درحال حاضر نرخ مرغ در میادین سطح شهر ۷۱۸۰ تومان است.

یوسفی با بیان اینکه درحال حاضر مردم می‌توانند مرغ مورد نیاز خود را از میادین به قیمت مذکور خریداری کنند، گفت: قیمت متعادل مرغ برای مصرف کننده ۷۵۰۰ تومان است و اگر بیشتر از این باشد در حق مردم اجحاف می‌شود. ‌

۱۳۹۵/۵/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...