نسخه چاپی

وقتی یك مفسد اقتصادی قهرمان می شود!

عکس خبري -وقتي يك مفسد اقتصادي قهرمان مي شود!

روزنامه وابسته به جریان كارگزاران و نزدیك به خانواده هاشمی كه بارها تصاویر اعضای خانواده وی را بر صفحه اول خود قرار داده است، این‌بار تصویر شهرام جزایری را روی صفحه اول خود می‌آورد(!)

عکس بزرگ روزنامه «آرمان» از شهرام جزایری و تیتر یک قرار دادن فردی که سال‌ها به جرم فساد مالی در زندان بوده است، در اولین روز هفته جاری جای تعجب فراوان دارد! روزنامه وابسته به جریان کارگزاران و نزدیک به خانواده هاشمی که بارها تصاویر اعضای خانواده وی را بر صفحه اول خود قرار داده است، این‌بار تصویر شهرام جزایری را روی صفحه اول خود می‌آورد(!) و در جایگاه مبارزه با فساد، مسئولان سابق کشور را بدون ارائه ادلّه به فساد محکوم می‌کند و در مانور ثروتی می‌گوید هر ماه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه زندگی‌اش است و حتی گام را فراتر می‌گذارد و خود را یک نخبه معرفی می‌کند(!)؛ نخبه‌ای که مدعی می‌شود اگر در ایران به مثابه یک کشور جهان سوم حضور نداشت، حتماً امروز در مقام یک نخبه مورد ستایش همه بود!
اما واقعاً کجای کار می‌لنگد که یک مفسد اقتصادی که مدت‌ها به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف‌شده و در زندان حضور داشته است، حالا با ادعای پاکدستی سخن بگوید؟! چه اتفاقی افتاده است که رسانه یک جریان تصاویر این فرد را روی صفحه اول خود قرار می‌دهد؟ در فرایند برخورد با این فرد یا دیگر مفسدان اقتصادی چه ایرادی وجود دارد که شهرام جزایری یا دیگران، همان‌گونه که پیشتر در رفتار یکی از شهرداران تهران که به فساد محکوم شده قابل مشاهده است! خود را در جایگاه مبارزه با فساد قرار می‌دهند و افکار عمومی نیز آن‌طور که باید و شاید نسبت به این مسئله واکنش نشان نمی‌دهد و شاهد نفرت عمومی بازدارنده برای تکرار نشدن آدم‌هایی از این دست نیستیم؟! به نظر می‌رسد، ضروری است بار دیگر به سازوکارهای مبارزه با فساد نگاهی بیندازیم و مسیری تأثیر‌گذارتر را به وجود آوریم!

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...