نسخه چاپی

هشدار اسراییلی نسبت به یك بازی ژاپنی

یك پایگاه خبری نزدیك به صهیونیستها نسبت به امكان جاسوسی و شناسایی یك بازی ژاپنی موبایلی موسوم به پوكه مون هشدار داده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی «دبکا» در این باره گفته افزایش رواج و محبوبیت استفاده از این بازی ، احتمال جاسوسی و شناسایی توسط آن را گسترش داده و این نگران کننده است.
بازی پوکه مون بر اساس فناوری واقعیت افزوده (یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می کند) از زمان ارائه به بازار در ششم ژوئیه (16 تیر) میلیون ها نفر را به خود جذب کرده است، اما کارشناسان امنیتی ماهر می گویند این بازی غیر از اینکه صرفا یک بازی محبوب باشد استفاده های خطرناک و جاسوسی نیز دارد، از جمله می تواند به عنوان یک سیستم جاسوسی و جمع آوری اطلاعات بصری عمل کند که توسط یکی از آژانس های جاسوسی مهم جهان طراحی شده است.
کاربران تلفن های هوشمند برای این بازی باید آن را رایگان از فروشگاه های اپل یا بخش بازی های گوگل دانلود کنند.
زمانیکه بازی آغاز می شود دوربین تلفن هوشمند و سیستم «جی پی اس» تلفن همراه کاربر راه می افتد. وی باید پوکه مون های انیمیشنی را که به شکل های مختلف روی صفحه تلفن همراه ظاهر می شوند در فضاهای واقعی مانند خیابان ها، فرودگاه ها، موزه ها یا روی سقف آسمان خراش ها بیابد.
کاربرها برای پیدا کردن و شکار پوکه مون های پنهان شده، باید دوربین گوشی تلفن همراه را در دست گرفته، در دنیای واقعی قدم زده و در حین قدم زدن، پوکه مون مورد نظر را یافته و بازی را انجام دهند.
بازی پوکمون گو با فناوری بسیار پیشرفته می تواند در روش های بازاریابی آینده انقلابی پدید آورد و بر اساس اشکال بازی کارتی در دهه 90 میلادی ساخته شده و یک شرکت آمریکایی واقع در کالیفرنیا به نام «نیانتیک» - Niantic - آن را توسعه داده است.
اما شرکت «نیانتیک» از شرکت های زیرمجموعه ای شرکت «کی هول» - Keyhole - است که در سال 2001 تاسیس شد و به نوعی زیر نظر آژانس امنیت ملی آمریکا بوده و سال ها بعد گوگل آن را خریداری کرد.
ارتباط این شرکت ها به یکدیگر و با گوگل و با آژانس امنیت ملی آمریکا تردیدی در مورد اهداف واقعی این بازی و شیوه استفاده از اطلاعات فراوان میدانی آن باقی نمی گذارد که به عنوان یک ابزار عملیاتی جاسوسی مبنایی قابل استفاده است.
همچنین «جی پی اس» شبکه، مجموعه داده های بازی را کنترل می کند تا محل دقیق میلیون ها کاربر، هر زمان به همراه دوربین های تلفن همراه آنها مشخص شود.
بنابراین کاربرهای این بازی طوری که خود ندانند در روند جمع آوری اطلاعات به وسیله تلفن های همراه و تصاویر دوربین های تلفن خود کمک می کنند زیرا در حالیکه بازی می کنند و بدنبال پوکه مون ها می گردند، دوربین های تلفن شان روشن است و از همه زوایای محل هایی که می روند فیلم می گیرند.
دست کم یکی از مختصات بازی با هدایت یک آژانس امنیتی طراحی شده است. «نیانتیک» به شرکت های بسیاری اجازه داده تا در مورد حضور پوکه مون ها اطراف مراکز خرید، رستوران ها، موزه ها و دیگر اماکن تبلیغ کنند، بعد از این به آسانی می تواند در شبکه های مجازی یک کلمه را منتشر کرد که یکی از پوکمون ها روی دیوار یک نیروگاه هسته ای در شهر هدف دیده شده است.
صدها کاربر بازی اگر نگوییم هزاران فرد معتاد به آن، سپس به این محل روانه می شوند، دوربین های موبایل و سیستم «جی پی اس» تلفن خود را روشن می کنند. این داده ها سپس به سرعت به نظر کنترل کنندگان مخفی بازی و امکان استفاده از آنها توسط گروه های تروریستی و سازمان های مجرمانه وجود دارد که باعث می شود بازی پوکه مون فقط یک سرگرمی نباشد.

۱۳۹۵/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...