نسخه چاپی

سناریوی جدید آمریكا برای نجات تروریست‌ها در سوریه

كارشناس سیاسی سوریه با پیش بینی ناكارآمدی توافق ضد داعشی آمریكا و روسیه گفت: واشنگتن با حیله تغییر نام گروه‌های تروریستی سعی در نجات آنها از ضربات ارتش سوریه و متحدانش دارد.

به گزارش نما؛ «زهیر طراف» نماینده سابق پارلمان سوریه و تحلیلگر سیاسی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق توافق اخیر آمریکا و روسیه برای هماهنگی نظامی در مبارزه با داعش و جبهه النصره را اذعان واشنگتن به ناکامی در مبارزه با تروریسم بدون همکاری با جبهه مقاومت توصیف کرد.

وی افزود: آمریکا پس از مدت طولانی که مخالف هماهنگی با روسیه بود از موضع خود عقب نشینی کرده و برای حفظ جان گروه‌های مسلح تحت حمایت خود در سوریه به متحد روسی جبهه مقاومت متوسل شد.

طراف تاکید کرد: آمریکا با حمایت از گروه‌هایی تروریستی در سوریه که آنها را معارض میانه‌رو مسلح می‌خواند سعی در بهبود چهره تروریسم در سوریه دارد بنابراین جز داعش و جبهه النصره را تروریست نمی‌خواند واین نشانه جدی نبودن آمریکا در کندن ریشه تروریسم از سوریه است.

کارشناس سوری درباره آمادگی‌ها برای برگزاری کنفرانس ژنو و گفت‌وگوهای سوری-سوری گفت: تحولات سریع در میدان نبرد سوریه و دستاوردهای همزمان ارتش سوریه و متحدانش در بیش‌تر محورها برگه برنده‌هایی است که دولت سوریه با خود به ژنو می‌برد تا در آنجا یک بازیگر قوی باشد چون ارتش این کشور زمام امور در میدان را در اختیار دارد.

طراف تاکید کرد: دولت سوریه اقتدار خود را از ارتش و رهبری قوی و حضور در جبهه مقاومتی گرفته است که از ابتدای بحران سوریه در کنار آن ایستاده چون جبهه مقاومت قبل از اینکه مدافع منافع سوریه باشد مدافع قضیه مقاومت ضد اشغالگری صهیونیست‌هاست، اگرچه دفاع از منافع کشورها هم حقی قانونی و ضروری است.

وی افزود: روسیه نیز بر مبنای التزام به اصول همپیمانی با جبهه مقاومت برای حفاظت از امنیت ملی خود با تروریسم مبارزه می‌کند چون تروریسم حد و مرز نمی‌شناسد و گسترش آن در جهان خطری برای همه است.

۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...