نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

سكوت رسانه های حامی برجام در سالگرد آن، نشان از بی مسئولیتی است/ روحانی می داند كه آمریكا توان جنگ با ایران را ندارد و سخنانی در این خصوص، در راستای دستاوردتراشی برای برجام است

عکس خبري -سکوت رسانه هاي حامي برجام در سالگرد آن، نشان از بي مسئوليتي است/ روحاني مي داند که آمريکا توان جنگ با ايران را ندارد و سخناني در اين خصوص، در راستاي دستاوردتراشي براي برجام است

كارشناس مسائل سیاسی با بیان اینكه بدتر از سكوت در سالگرد برجام، توجیه اقدامات آمریكا در قبال عمل نكردن به وعده های داده شده است، تصریح كرد: چیزی كه از سوی برخی مسئولین و رسانه ها در این خصوص مشاهده می شود این است كه در نقش سخنگویان آمریكا و دستگاه های تبلیغاتی آنها عمل می كنند و این، خلاف بزرگتری است.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص علت سکوت رسانه های حامی برجام، در سالگرد آن گفت: این رسانه ها، رسانه های مسئولیت پذیری نیستند و از بیان حقایق بیم دارند؛ زیرا وعده های فراوانی در خصوص دستاوردهای برجام داده بودند، اما حال با این واقعیت مواجه شده اند که تقریباً هیچکدام از وعده ها عملی نشده است. این رفتار از دو حالت خارج نیست؛ نخست اینکه این رسانه ها، در عین اینکه می دانستند که برجام دستاوردی نخواهد داشت، چنین ادعاهایی را مطرح کردند، که در این صورت می توان نام خیانت و فریب افکار عمومی را بر آن نهاد؛ حالت دوم این این است که از این موضوع مطلع نبوده اند و متوهم بوده اند و اکنون متوجه شده اند که تصورات آنها غلط بوده است.

وی افزود: حال که چنین است، این رسانه ها باید راجع به این موضوع اطلاع رسانی کنند و به اشتباه خود اعتراف کنند و حقایق قضیه؛ مخصوصاً در ارتباط با خلف وعده و فریب کاری های آمریکا و فریب خوردن دولت و خودشان، به مردم اطلاع رسانی کنند و بابت این اشتباه پوزش بطلبند. اما متأسفانه در کشور ما، معمولاً مرسوم نیست که وقتی کسی تحلیل غلطی را ارئه می کند یا اعمال غلطی انجام می دهد، عذرخواهی کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بدتر از سکوت در سالگرد برجام، توجیه اقدامات آمریکا در قبال عمل نکردن به وعده های داده شده است، تصریح کرد: چیزی که از سوی برخی مسئولین و رسانه ها در این خصوص مشاهده می شود این است که در نقش سخنگویان آمریکا و دستگاه های تبلیغاتی آنها عمل می کنند و این، خلاف بزرگتری است.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سؤال خبرنگار نما ، که چرا برخی مسئولین و رسانه ها، اهداف مذاکرات و برجام را جابجا کرده اند؛ به گونه ای که هدف اصلی مذاکرات که رفع تحریم ها بوده است را به برداشته شدن سایه جنگ تغییر داده اند، اظهار داشت: این ناشی از این است که آنها نمی خواهند به اشتباهات خود در مذاکرات و امتیازاتی که بی جهت به طرف مقابل واگذار کرده اند، اعتراف کنند. از طرفی دیگر، باید در قبال امتیازات داده شده، دستاوردهایی را ارائه کنند، و حال که دستاوردی وجود ندارد، می گویند که اگر برجام عملی نمی شد، صادرات نفت ایران به صفر می رسید یا اینکه با این کار توانستیم جلوی جنگ را بگیریم.

وی ادامه داد: این در حالی است که وقتی اوباما مورد سؤال قرار می گیرد که شما چرا به مذاکره با ایران وارد شدید، او اعلام می کند که برای حفظ تحریم ها وارد مذاکره شده ایم و اگر مذاکره نمی کردیم، تحریم ها فرو می پاشید؛ زیرا کشورهایی که در تحریم ایران، مشارکت می کردند، از این بابت متضرر بودند و حاضر نبودند بیش از این زیان کنند. اینجا تحلیل اوباما درست تر است. آنها برای حفظ تحریم ها برنامه داشتند و موفق هم شدند. در حالی که دولت ما برای رفع تحریم ها وارد مذاکره شد و نتوانست به این هدف دست پیدا کند و از این رو، دستاوردهای خیالی را مطرح می کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه به دلایل متعدد، اصولاً آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند جنگ جدیدی را راه بیاندازد، گفت: یکی از این دلایل را آقای اوباما مطرح کرد و گفت که اگر به ایران حمله کنیم، حزب الله به تلافی این حمله، اسرائیل را با موشک هایی که در اختیار دارد نابود می کند. البته این مورد، یکی از عوامل بازدارنده جنگ علیه ایران است. مراکز پژوهشی آمریکا گزارش داده اند که اگر آمریکا وارد جنگ با ایران بشود، در روز ابتدای جنگ، تمام ناوگان آنها در منطقه منهدم می شوند و حداقل بیست هزار آمریکایی کشته می شوند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه به نظر می رسد که دولتمردان و آقای روحانی هم به این موضوع واقف هستند که آمریکایی ها توان ورود به جنگ با ایران را ندارد، اظهار داشت: بنابراین اظهارات اینچنینی، بیشتر یک نوع تاکتیک تبلیغاتی و نوعی فریب کاری و دستاورد تراشی برای برجام است و با واقعیت همخوانی ندارد.

۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...