نسخه چاپی

آش جدیدی كه آمریكا برای عراق پخته است

نگاهی به رفت و آمدهایی كه این روزها در كشور دیوار به دیوار ایران یعنی عراق صورت می گیرد حاكی از ورود فتنه از روزنه‌ای دیگر به این كشور است.

به گزارش نما به نقل از دانشجو - محمد نوروزی: داستان تنگه احد و غفلتی که برخی یاران پیامبر اکرم(ص) در آن دوره مرتکب و باعث شدند دشمن از آن نقطه جریان جنگ را علیه مسلمانان تغییر دهد، موضوعی نیست که مختص همان زمان باشد، بلکه مسلمانان همواره هنگام مبارزه با دشمنان باید آن واقعه را مد نظر داشته باشند تا دو بار از یک سوراخ گزیده نشوند.



در طول تاریخ در کشورهای مختلفی مبارزاتی برای بیرون راندن متجاوزین صورت گرفته است اما همه در حفظ پیروزی ها موفق نبوده اند.



نگاهی به رفت و آمدهایی که این روزها در کشور دیوار به دیوار ایران یعنی عراق صورت می گیرد حاکی از ورود فتنه از روزنه ای دیگر به این کشور است.





درست در شریطی که عراق به روزهای پایانی حضور داعش در این کشور نزدیک می شود و مسئولین و مقامات این کشور باید برای بازسازی کشورشان برنامه ریزی کنند، سخن از توافقی جدید میان دولت عراق با آمریکا به گوش می رسد.



اعزام 200 کارشناس، مهندس و مشاور به عراق که به بهانه راه اندازی مجدد پایگاه القیاره قرار است صورت بگیرد موضوع کم اهمیتی نیست که آقای العبادی نخست وزیر عراق به آن به عنوان موضوعی کم اهمیت نگاه کند. اهمیت حفظ پیروزی های به دست آمده در مبارزه با داعش، بیشتر نباشد کمتر از خود این پیروزی ها نیست و ممکن است تمام این تلاش ها و مجاهدت ها از روی غفلت و اعتماد خانمان سوز به دشمن شماره یک ملت های مظلوم، به سرعت از بین برود.



یک احتمال که در این باره وجود دارد این است که دولت عراق هنوز به عمق شیطنت و خدعه مقامات آمریکایی باور نکرده اند.



احتمال دوم این است که دولت عراق بیم آن را دارد که اگر در این زمینه به دولت آمریکا نه بگوید برایشان دردسرساز می شود و سعی می کنند به اصطلاح با دم شیر بازی نکنند.



سومین احتمال این است که وابستگی به تکنولوژی آمریکا عراقی ها را مجبور به پذیرش این توافق کرده است.



درباره دیدگاه نخست باید گفت که بسیار بعید است پس از این همه ویرانگری و کشتار و انفجار که طی سال های طولانی مردم عراق با آن دست به گریبان بوده اند و در حالی که مردم این کشور نیز به عقبه و پشت صحنه فتنه گری ها در این کشور پی برده اند، هنوز دیگاه واقع بینانه ای نسبت به دولتمردان آمریکایی درمیان مسئولان عراقی وجود نداشته باشد.



اما در مورد احتمال دوم باید گفت که دولت عراق که به خوبی و با درایت در حال نابودی داعش در این کشور است باید با این درخواست شوم مقامات آمریکایی نیز با درایت و البته با شجاعت برخورد کند. در این میان عبرت گیری از وضعیت دولت هایی که از سر عزت با آمریکایی ها روبرو شده اند و از طرف دیگر دولت هایی که فریب قدرت پوشالی این دولت مکار را خورده اند برای دولت عراق بسیار ضروری است. لازم به ذکر است که آقای العبادی باید همانطور که از نیروهای بسیج مردمی برای مهار تکفیری ها بهره برد، این تجربه موفق را در این زمینه نیز به کار گیرد. به دیگر سخن اگر مردم عراق یک دل و یک صدا و و در پاسخ به فراخوان دولت، با حضور حماسی و گسترده در خیابان ها مقابله با حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان را فریاد بزنند، آمریکا به هیچ وجه جرات مقابله با این قدرت منسجم مردم را نخواهد داشت.



درباره احتمال سوم نیز شایان ذکر است که دولت عراق باید همه جوانب این قضیه را در نظر بگیرد. در این توافق خطرناک بنا بر این است که نیروهای آمریکایی هیچ عملیات زمینی انجام ندهند. این قید، امکان دارد باعث بی دقتی عراقی ها شود. مطمئنا کشورهای غربی بدون شرط و شروطی که آینده اسارت باری را برای ملت های مظلوم رقم بزند تکنولوژی خود را به کشوری وارد نمی کنند. نکته مهم در این زمینه این است که در کنار واردات تکنولوژی، موارد دیگری نیز به طور پنهانی وارد عراق خواهد شد که ضرری غیر قابل جبران را در پی خواهد داشت. همچنین این را هم باید در نظر داشت که تکنولوژی و فنی که آمریکا وارد کشوری بکند به طور کامل در اختیار عراقی ها قرار نخواهد گرفت و مردم این کشور باید همیشه برای ادامه کار صنعت وارداتی از آمریکا، به مهندسین این کشور وابسته باشند.



به عنوان یک توصیه مهم به دولت عراق به خصوص آقای العبادی تاکید می شود که شرایط داخلی عراق و صداهای مختلف که از سوی دوست و دشمن شنیده می شود و همه داعیه اصلاحات را دارند در نظر گرفته شود. حضور نیروهای آمریکایی در عراق که سابقه شان پر است از جاسوسی و اختلاف افکنی، می تواند زمینه ساز یک توطئه برنامه ریزی شده باشد.


۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...