نسخه چاپی

العربیه؛

فریادهای یك داعشی در حمله‌ای "وحشیانه"

دو گروگان‌گیر پنج نفر از جمله یك كشیش و دو راهبه را در كلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در 125 كیلومتری شمال غربی پاریس گروگان گرفته گرفتند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العربیه، دو گروگان‌گیر پنج نفر از جمله یک کشیش و دو راهبه را در کلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در 125 کیلومتری شمال غربی پاریس گروگان گرفته گرفتند.

بر پایه این گزارش‌، گروگان‌گیرها گلوی "ژاک همل"، کشیش 84 ساله کلیسا را بریده و او را کشتند. یکی دیگر از گروگان‌ها هم زخمی شده‌ و حال او وخیم گزارش شده است.

به گزارش العربیه، این عملیات تروریستی داعش در زادگاه "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه صورت گرفت. وی اعلام کرد که داعش با ما اعلام جنگ کرده و ما در این جنگ ایستادگی خواهیم کرد.

داعش مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته و خبرگزاری "اعماق" وابسته به این گروه تروریستی اعلام کرد که عاملان حمله به کلیسای نورماندی دو تن از اعضای این گروه هستند.

عامل انتحاری در این عملیات تروریستی فریاد می زد که من داعشی هستم و کشیش فرانسوی را سر بریدم. دلیل این فریادها شاید این باشد که مبادا دولت فرانسه مانند موارد قبلی، عامل حملات تروریستی را روانی عنوان کند یا اینکه انگیزه مهاجم را شخصی توصیف کند.

عامل انتحاری "احمد غلام" نام دارد که با گروه های تروریستی سوریه در ارتباط بود و در سال 2015 به دلیل مظنون بودن در اقدام تروریستی قریب الوقوع، علیه کلیسایی در "ویلژوئیف" بازداشت شد.

بنا بر این گزارش، فرانسوا اولاند رییس‌جمهوری و برنار کازانوو وزیر کشور فرانسه وارد محل حادثه شدند و مانوئل والس نخست‌وزیر این کشور هم در توئیتر این حمله را "وحشیانه" توصیف کرده است.

ده روز پیش هم در پی حمله یک مرد با کامیون به مردم در روز ملی فرانسه در شهر نیس، ۸۴ نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...