نسخه چاپی

اقتصادی؛

بعد از «هما» نوبت «معراج» شد؛

طبق نامه رحمانی موحد معاون گردشگری این سازمان به مدیران كل این سازمان در سراسر كشور، تاكید شده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، طبق نامه رحمانی موحد معاون گردشگری این سازمان به مدیران کل این سازمان در سراسر کشور، تاکید شده است که شرایط موجود در ترکیه از نوع فوق العاده بوده و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، هرگونه ثبت نام و اعزام گردشگر به مقاصد این کشور ممنوع می شود.

با اینکه حدود ده روز از کودتای نافرجام در ترکیه می گذرد، اما شرایط نابسامان امنیتی و اجتماعی شهرهای مهم توریستی این کشور نظیر استانبول و آنکارا باعث شده است مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان همانند همتایان خود در بسیاری کشورهای دیگر، اجازه برگزاری تورهای مسافرتی به مقصد این کشور را ندهند.

طبق نامه رحمانی موحد معاون گردشگری این سازمان به مدیران کل این سازمان در سراسر کشور، تاکید شده است که شرایط موجود در ترکیه از نوع فوق العاده بوده و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، هرگونه ثبت نام و اعزام گردشگر به مقاصد این کشور ممنوع می شود.

اما در حالی که این ابلاغیه در تاریخ 26 تیرماه صادر و ارسال شده است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به روسای شعب داخل هما و مدیران دفاتر مسافرتی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، اقدام به فروش بلیت با تخفیف ویژه به مقصد استانبول کرده است.

در این ابلاغیه که روز 29 تیرماه صادر شده، با اشاره به مصوبه کمیته توسعه فروش ایران ایر، چند مقدص به عنوان آفر ویژه این ایرلاین ذکر شده است که استانبول از جمله یکی از این مقاصد 5 گانه است.

بر این اساس، بلیت پرواز برای مسافران ایرانی به مقصد استانبول، با کاهشی محسوس به رقم 600 هزار تومان رسیده است و تاریخ شروع آن نیز 20 جولای سال 2016 یعنی روز 30 تیرماه است و پایان این تخفیف نیز 30 سپتامبر یعنی اوایل مهرماه خواهد بود.

اگرچه با انتشار این اسناد، پیگیری هایی از سوی برخی مسئولان و نهادها برای فهم چرایی این بخشنامه ایران ایر صورت گرفته و تداوم دارد، به نظر می رسد این ابلاغیه هما راه را برای ایرلاین های بخشی خصوصی نیز باز کرده است چراکه بر اساس تبلیغات جدید هواپیمایی معراج، این شرکت نرخ های استثنایی پرواز به مقصد استانبول را آغاز کرده است.

در این اطلاعیه که برای دفاتر خدمات مسافرتی نیز ارسال شده، از این آژانس ها خواسته شده است برای درخواست گروه در کلاس های بیزینس و اکونومی، با شماره درج شده در این اطلاعیه تماس بگیرند یا از طریق وب سایت و سیستم رزرواسیون معراج اقدام کنند.

حال باید این سوال را از مسئولان ایران ایر و اکنون معراج پرسید که آیا ارائه تخفیف یا آفرهای خاص که نوعی تشویق برای مسافرات به استانبول محسوب می شود، با سیاست های دولت مبنی بر جلوگیری از سفر مسافران ایرانی به این شهر است، همخوانی دارد و آیا نیازی به هماهنگی بیشتر با مسئولان ارشد اجرایی و امنیتی نبود؟

۱۳۹۵/۵/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...