نسخه چاپی

طرفداران سندرز از كلینتون حمایت نكردند

به گزارش نما - تسنیم نوشت: طرفداران برنی سندرز اعلام کردند که از هیلاری کلینتون اولین زن نامزد دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا حمایت نخواهند کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، حزب دموکرات آمریکا رسما هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 برگزید و با این انتخاب خود یعنی انتخاب یک زن برای اولین بار در تاریخ انتخابات آمریکا و برای یک حزب سیاسی تاریخ ساز شد.

این موفقیت برای کلینتون پس از این حاصل شد که بیل کلینتون همسر هیلاری و رئیس جمهور اسبق آمریکا طی سخرانی شب گذشته خود او را بهترین تغییردهنده ای نامید که تا به حال دیده است.

بیل کلینتون طی سخرانی 38 دقیقه ای خود به چگونگی آشنایی خود با هیلاری پرداخت و قابلیت های وی را تشریح کرد. بیل به هواداران هیلاری کلینتون گفت شما بهترین فرد را برای نامزدی مقام ریاست جمهوری برگزیدید.

در ساعت 6:39 دقیقه بعد از ظهر که ایالت داکوتای جنوبی حمایت خود را با 15 نمایندگی انتخاباتی از هیلاری اعلام کردند او به حدنصاب 2382 نمایندگی انتخاباتی دست یافت، سالن گردهمایی دموکرات غرق در شادی و اشک شد.

سناتور برنی سندرز رقیب هم حزی کلینتون در دور مقدماتی انتخابات نقش مهمی در متحد کردن هواداران حزب دموکرات برای انتخاب هیلاری بازی کرد وی به گردهمایی دموکرات ها آمد و از همگی ان ها خواست تا از کلینتون حمایت کنند.

البته تعدادی زیادی از هواداران برنی سندرز در عصر دیروز به خیابان ها آمدند و علیه نامزدی هیلاری کلینتون شعار دادند. آن ها گفته اند که به هیچ حزبی پایبند و وفادار نیستند و هرگز در کنار کلینتون قرار نخواهند گرفت. این معترضین سیاست های کلینتون در مورد قوانین بانکی، حداقل حقوق 15 دلاری، ممنوعیت استخراج و دیگر مسائل را دلیل اعتراض خود نامیدند.

شمارش نهایی آرا، 2842 نمایندگی برای هیلاری کلینتون و 1865 نمایندگی برای برنی سندرز را نشان می دهد. 56 نمایندگی نیز از هیچ یک از این دو نامزد دموکرات حمایت نکردند.

رقابت انتخاباتی که میان سندرز و کلینتون در دور مقدماتی در گرفت در برگیرنده اختلافات زیادی بود حتی خیلی بیشتر از اختلافات میان اوباما و کلینتون در انتخابات قبلی ریاست جمهوری. به این دلیل است که بسیاری از هواداران سندرز حاضر به حمایت از کلینتون نشدند.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...