نسخه چاپی

بازتاب اظهارات احمدی نژاد در روز قدس

عکس خبري -بازتاب اظهارات احمدي نژاد در روز قدس

مهمترین خبر امروز كه بازتاب گسترده ای در میان مطبوعات سراسر جهان داشته، به مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس كه روز گذشته برگزار شد مربوط می شود.

به گزارش نما به نقل از تابناک ، اخبار امروز مربوط به ایران در مطبوعات جهان، به شدت تحت الشعاع برگزاری مراسم روز قدس قرار گرفته که روز گذشته در سراسر ایران و نیز کشورهای اسلامی برگزار شد. در این میان، سخنان محمود احمدی نژاد در این مراسم بیش از همه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. البته اظهارات سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز به طور جدی در مرکز توجه رسانه های جهان بوده است.

مهمترین خبر امروز که بازتاب گسترده ای در میان مطبوعات سراسر جهان داشته، به مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که روز گذشته برگزار شد مربوط می شود. اما در رابطه با این امر، آنچه بیش از هر چیز توجه رسانه های مختلف را به خود جلب کرده، اظهارات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی روز گذشته خود در حاشیه این مراسم است. بازتاب این خبر به نحوی است که به نظر می رسد رسانه های غربی اصولاً سعی داشته اند اصل ماجرا، یعنی حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز را تحت الشعاع سخنان احمدی نژاد قرار دهند.


به این ترتیب، اغلب رسانه های غربی، سخنان احمدی نژاد را در چارچوب تشدید جدال لفظی طی هفته های اخیر بین ایران و رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند. «نیویورک تایمز» از جمله همین مطبوعات است که با اشاره به بخش هایی از سخنان احمدی نژاد که رژیم صهیونیستی را یک «غده سرطانی» و وجود آن را «توهینی به بشریت» خوانده بود، نوشته احمدی نژاد با سخنان خود بر آتش تقابل با اسرائیل دمید. «اسکای نیوز» نیز سخنان احمدی نژاد را یکی از شدیدترین حملات وی به رژیم صهیونیستی تاکنون دانسته است. «نشنال پست» کانادا نیز تمرکز خود را بر بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد قرار داده که گفته بود در خاورمیانه جدید، جایی برای رژیم صهیونیستی نیست.

می توان گفت تقریباً تمام مطبوعات مهم و مطرح جهان از بعدازظهر روز گذشته تاکنون سخنان احمدی نژاد را بازتاب داده اند.


البته بازتاب و واکنش ها به این سخنان، تنها به سطح رسانه ها و مطبوعات محدود نمانده؛ زیرا متحدان رژیم صهیونیستی در تلاش برای استفاده از فرصت جهت مطرح کردن حملات و تهدیدات جدید و افزایش فشارها بر ایران، اقدام به موضع گیری در قبال این سخنان کرده اند. به نوشته «ای. جی. آی» ایتالیا، دولت ایالات متحده سخنان احمدی نژاد را «مملو از کینه و نفرت» و همچنین «تهاجمی» دانسته و آن را محکوم کرده است. همچنین خبرگزاری کویت گزارش داده که دولت فرانسه نیز در اقدامی مشابه، «تحریکات جدید» ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.


با این حال، این تنها سخنان احمدی نژاد نیست که بازتاب جهانی پیدا کرده؛ زیرا اظهارات روز گذشته «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان نیز بسیار مورد توجه مطبوعات جهان قرار گرفته است. این اظهارات که در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و ایران مطرح می شد، پیش از همه در «دیلی استار» لبنان انتشار پیدا کرد. نصرالله در بخش هایی از سخنان خود گفته حزب الله این قدرت را دارد که زندگی میلیون ها صهیونیست را در فلسطین اشغالی به یک جهنم واقعی تبدیل کند. وی همچنین اشاره کرده که مشکل اسرائیل با ایران به این سبب است که ایران کشوری قوی و اسلامی است که چشم انداز توسعه و قدرتمند شدن بیشتر را دارد.


در نهایت، گفتنی است این تهدیدهای رژیم صهیونیستی، هنوز هم در صدر اخبار مربوط به ایران در رسانه های جهان قرار دارد. به عنوان مثال، امروز روزنامه انگلیسی «تلگراف» با انتشار مطلبی، اشاره کرده که نتانیاهو در زمینه حمله احتمالی به ایران، با مخالفت های گسترده ای روبروست. این روزنامه می نویسد نتانیاهو در حالی دم از حمله به ایران می زند که ابتدا باید مخالفان را در میان فرماندهان ارتش و همچنین اعضای کابینه خودش به این کار راضی کند.

۱۳۹۱/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...