نسخه چاپی

اعزام ۸۰۰ سرباز نیروی هوایی آمریكا به افغانستان

ارتش آمریكا اعلام كرد ۸۰۰ سرباز نیروی هوایی خود را به افغانستان اعزام می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، ارتش آمریکا اعلام کرد که 800 سرباز از نیروی هوایی خود را به افغانستان اعزام می‌کند و این تعداد نیروها به ناتو فرصت می‌دهد که پایگاه‌های منطقه‌ای خود را در افغانستان حفظ کند.



این نیروها در افغانستان و در چارچوب عملیات حراست از آزادی فعالیت خواهند کرد، حراست از آزادی، نام ماموریت عملیات نظامی آمریکا علیه گروه‌های داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان است.



طبق برنامه قبلی آمریکا، می‌بایست نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری به 5 هزار و 500 سرباز در افغانستان کاهش داده می‌‌شد.



نیروهای آمریکایی در افغانستان دو ماموریت را هم ‌زمان اجرا می ‌کنند، یکی در چارچوب نیروهای ناتو به نام ماموریت حمایت قاطع و دیگری ماموریت نیروهای آمریکایی به نام حراست از آزادی است.



سران «ناتو» ماموریت حمایت قاطع در افغانستان را برای سال آینده تمدید کردند، حفظ این تعداد نیروها به ناتو فرصت می ‌دهد که پایگاه‌های منطقه ‌ایی خود را در افغانستان حفظ کند.



چندی پیش «جان نیکلسون» فرمانده ناتو در افغانستان گفته بود که 400 سرباز در نزدیکی‌های افغانستان مستقر خواهند شد و در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود.



به گفته نیکلسون، استقرار 400 سرباز در نزدیکی مرزهای افغانستان بخشی از تعهد آمریکا با ماموریت حمایت قاطع ناتو است.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...