نسخه چاپی

قاچاقچی مواد مخدر باید مجازات شود

نماینده مردم آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه قاچاقچی موادمخدرباید مجازات شود، گفت: اعدام قاچاقچی تنها راه مبارزه با اعتیاد نیست و باید پیشگیری، اشتغال‌زایی و انسداد مرز باید مورد توجه باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر شهاب الدین بی مقدار اظهار داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد مناسبی است و در صورتی که پیشگیری از اعتیاد در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود خیلی عالی است و نتایج خوبی را هم به همراه دارد.

وی افزود: زمانی در کردستان عراق بودم و آنجا مشاهده کردم که مردم در پیشگیری اجتماعی و خانوادگی از اعتیاد بسیار حساس هستند و در جلوگیری از اعتیاد فرزندانشان بسیار به نقش خود توجه دارند؛ لذا رویکرد اجتماعی بسیار خوب بوده و این مسأله نتایج خود را نشان داده که پیشگیری از اعتیاد بهتر و مقدم بر درمان آن است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی ادامه داد: با قاچاق مواد مخدر باید شدیدا برخورد شود و قاچاقچیان به اشد مجازات برسند. مبارزه جامع با مواد مخدر ضرکرت دارد و انسداد مرزها به طور کامل انجام گیرد ولی باید به این نکته توجه داشت که اعدام قاچاقچی تنها راه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیست و زنجیره مبارزه باید مد نظر قرار گیرد.

بی مقدار گفت: اکثر افراد در جامعه معتقد هستند که دولت باید مشکل بیکاری را رفع کند ولی مسأله این چنین نیست و دولت به تنهایی نمی تواند بر این مشکل فائق آید. عامه مردم باید در استغالزایی مشارکت کنند همچنین گسترش تعاونی ها اگر جامه عمل بر تن کند، مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارمندان دولت تعدادشان متورم است و شرایط استخدام دولتی وجود ندارد، گفت: بهتر است بر موضوع صادرات تکیه کرد این مسأله سبب رونق واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال می شود. شرکت های بزرگ صادراتی با مشارکت واحدهای تولیدی باید شکل گیرد تا برای بازاریابی در دنیا اقدام کرده باشیم.

نماینده مجلس دهم تأکید کرد: اگر. بر صادرات تکیه نکنیم مشکل اقتصاد و به دنبال آن اعتیاد و آسیب های اجتماعی رفع نمی شود؛ لذا بازار جهانی کالای ایرانی را باید تقویت کرد و دولت هم از این شرکت ها حمایت کند.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...