نسخه چاپی

رشد 45 درصدی جابه‌جایی مسافر دریایی در سه‌سال اخیر

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از مدت‌ها قبل استعفایم را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کرده‌ام، اما هنوز با آن موافقت نشده است و به کارم ادامه می دهم.

محمد سعیدنژاد با اشاره به عملکرد بخش بنادر و دریانوردی در دولت یازدهم اظهار داشت: در بخش توسعه زیرساخت و ظرفیت‌سازی رشد 16 درصدی ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری و رسیدن به 209 میلیون تن ظرفیت را در دولت یازدهم شاهد بوده‌ایم.

او گفت: از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به‌ویژه پس از برجام، خرید 12 دستگاه گنتری کرین ترمینال دو بندر شهید رجایی از یک شرکت معتبر اروپایی است که اسکله‌های آن سال‌ها بدون تجهیزات مانده بود. همچنین به‌دلیل سیاست‌های حمایتی نظام از چابهار اختصاص 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی از دیگر اقدامات مهمی است که در این زمینه اتفاق افتاده است.

سعیدنژاد ادامه داد: سازمان بنادر با حمایت دولت و وزیر راه و شهرسازی موفق شد قرارداد 150 میلیون دلار فاینانس را دولت هند امضا کند که مراحل اجرایی آن در دست پیگیری جدی است. همچنین موافقت‌نامه سه‌جانبه ترانزیتی ایران - هند - افغانستان از جمله اقدامات مهم این سازمان است. سازمان مزبور توانست اولین قراداد BOT ساخت، بهره‌برداری و انتقال را بعد از برجام با یک شرکت هندی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار منعقد کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: توسعه بنادر شمالی کشور به‌ویژه بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر از دیگر اقدامات سازمان مزبور است.

وی ادامه داد: در همین مدت رشد 30 درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر دریایی در بنادر تجاری و رسیدن به 2.18 میلیون نفر ظرفیت اتفاق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اعلام کرد: در دولت یازدهم بهره‌برداری از 63 پروژه توسعه و تجهیز بنادر به ارزش تقریبی 4800 میلیارد ریال و انعقاد 46 قرارداد سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به ارزش 17500 میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش جابه‌جایی بار و مسافر در حمل‌ونقل دریایی اظهار داشت: رشد 45 درصدی جابه‌جایی مسافر دریایی و ثبت رکورد 17 میلیون نفر سفر در سه سال اخیر اتفاق افتاده است.

سعیدنژاد یادآور شد: تا وقتی که در سازمان بنادر هستم با قوت به کارم ادامه می‌دهم و برای همکاری هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: از مدت‌ها قبل استعفایم را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کرده‌ام، اما هنوز با آن موافقت نشده است و به کارم ادامه می دهم.

وی تصریح کرد: این استعفا به دلیل مشکلات شخصی است و هیچ ارتباطی با برخی موارد مطرح شده در این حوزه کاری ندارد و پیش از این موضوعات و خبرها این موضوع طرح شده است.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...