نسخه چاپی

محمدابراهیم رضایی در گفتگو با نما :

دولت در قبال افشای اطلاعات هسته ای ایران سكوت نكند/ دستگاه دیپلماسی، بدعهدی های آمریكا را به اطلاع افكار عمومی جهان برساند

عکس خبري -دولت در قبال افشاي اطلاعات هسته اي ايران سکوت نکند/ دستگاه ديپلماسي، بدعهدي هاي آمريکا را به اطلاع افکار عمومي جهان برساند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، ضرورت اعتراض دولت به افشای اسناد محرمانه مرتبط با هسته ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت باید از بُعد روانی و تبلیغی، در سطح گسترده ای به بیان بدعهدی های آمریكا بپردازد. دولت نباید در قبال این قضیه سكوت كند و با برنامه ریزی حساب شده، كار غلط آنها را به رخ بكشد و در افكار عمومی دنیا، مخصوصاً در حوزه اهل علم و نخبگان، تبلیغ گسترده ای روی آن انجام دهد.

محمدابراهیم رضایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص لو رفتن نقه راه محرمانه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس از قدیم الایام یک سازمان مستقل تخصصی نبوده است. درست است که عنوان آن و وظیفه ای که بر عهده دارد، به حوزه ای تخصصی مربوط می شود، ولی در عمل در راستای پیروی از سیاست های آمریکا و غربی ها حرکت کرده است. اینکه آنها اسرار طرف مقابل خودشان را افشا کنند، امری قابل پیش بینی است و برای همه قابل فهم است و این به معنای بدعهدی و بد عمل کردن این سازمان است.

وی با بیان اینکه ما نباید در روابطمان خوشبینی زیادی به این سازمان ها داشته باشیم، اظهار داشت: هر جا که خوشبینی بیش از حد به خرج بدهیم، آسیب می بینیم و یکی از موارد آن هم همین موضوع هسته ای ماست. البته این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که مسائل تخصصی انرژی اتمی به این سازمان سپرده شده است و به نظر می رسد که سازمان انرژی اتمی ما، چاره ای نداشته جز اینکه چنین رابطه ای با آنها داشته باشد. درواقع در این خصوص، حق انتخاب با سازمان انرژی اتمی ما نبوده است و مجبور بوده اند که در بخش هایی همراهی کنند. ضمن اینکه این موضوع که آنها ممکن است اطلاعات ما را درز بدهند و به ما آسیب وارد کنند نیز مشخص بوده است. تا زمانی که آمریکایی ها در هسته اصلی تصمیم گیری هستند و این سازمان ها به عنوان سازمان های اقماری سیاست های آمریکا ایفای نقش می کنند، این آسیب ها برای ما قابل تصور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، ضرورت اعتراض دولت به افشای اسناد محرمانه مرتبط با هسته ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت باید از بُعد روانی و تبلیغی، در سطح گسترده ای به بیان بدعهدی های آمریکا بپردازد. دولت نباید در قبال این قضیه سکوت کند و با برنامه ریزی حساب شده، کار غلط آنها را به رخ بکشد و در افکار عمومی دنیا، مخصوصاً در حوزه اهل علم و نخبگان، تبلیغ گسترده ای روی آن انجام دهد. وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی باید به طور منسجم روی این قضیه کار کنند و از حداکثر ظرفیتی که می شود علیه آنها به کار گرفت، استفاده کنند.

نماینده خمین در پاسخ به این سؤال خبرنگار نما ، که آیا پس از اقدامات مکرر غرب و آمریکا علیه ایران، آیا زمان آن نرسیده است که دولت، به خوشبینی بیش از حد خود نسبت به آمریکا خاتمه دهد، اظهار داشت: هر کسی که به آمریکا خوشبین باشد، به خودش آسیب می رساند. تا زمانی که پرچم جمهوری اسلامی برافراشته باشد و ما راه استقلال را پیش بگیریم، ذره ای از دشمنی آمریکا کاهش پیدا نخواهد کرد. هر کس که به آنها اعتماد کند و به آنها خوشبین باشد، قطعاً به خودش آسیب می رساند. دولت هم اگر خوشبینی بیش از حد به خرج دهد، قطعاً آسیب می بیند. هر کسی در کشور ما که ذره ای نسبت به آمریکا خوشبین بوده، باید تجدیدنظر کند؛ چه دولت باشد چه هر کس دیگری.

۱۳۹۵/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...